XP pro kan niet inloggen op XP home shares

Status
Niet open voor verdere reacties.

solowanker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Hallo,
Ik heb een computer met XP home, 2 laptops met XP pro
Werkgroep heet tinushuis, als zodanig ingesteld op alle computers
firewalls zijn uit, norton av is uit windows firewall is uit
ik kan tussen de laptops netwerken maar ik kan vanaf laptops niet in xp home komen.
Alle instellingen zijn nagekeken, file & printer sharing aan, tcp/ip instellingen op verschillende manieren aangepast zoals WINS instellingen handmatig en automatisch.
nodetype is reeds veranderd van onbekend naar hybrid.
Verschillende oplossingen ben ik al tegengekomen op internet, zelfs de aanpassingen in het register helpen niet.
Ook netbeui is geinstalleerd geweest, geen resultaat.
ping werkt zonder verlies, dus bekabeling is oke.
melding van windows op de laptop: "kan \\boeing niet benaderen omdat u onvoldoende machtigingen heeft" of iets dergelijks.
.. en machtigingen vallen niet in te stellen in XP home. lekker handig.
Dit alles is gebeurd nadat ik zo dom was geweest naar SP3 te laten updaten.

Ik weet het niet meer, ben er al een week mee bezig en de prozac is op.

Laatst bewerkt:
Middag!

Misschien iets met de netwerkkaart-driver? Heb je daar al iets mee geprobeert?

ik ga er zondag mee aan de slag. Ik zit nu in't buitenland, Deinstalleren en opnieuw installeren dus? maar hoe kan ik dan nu een succesvolle ping hebben?
van home naar een pro pc kan ik wel alles doen.

Ja dat gaat mij verder ook boven mn pet ;)
Succes iig.

dank in ieder geval,

Heeft iemand nog een idee?

Laatst bewerkt:
JOB DONE:

guess what:

na veel gezoek en gepluis, alle log foutmeldingen letterlijk ingetypt in google, kwam ik dit tegen:

http://forums.techguy.org/networking/533210-solved-user-has-not-been.html

Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer

If you see this message the following should be done on the computer containing the shared files:

Download the following and install it

Windows Server 2003 Resource Kit Tools
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=4544

after installation is complete, click on: Start, All Programs, Windows Resource Kit Tools, Command Shell

Then enter the following commands. (Attention: they are case sensitive.)

net user guest /active:yes
ntrights +r SeNetworkLogonRight -u Guest
ntrights -r SeDenyNetworkLogonRight -u Guest

The first command enables network access for Guest, the two subsequent ones change two different policies to allow network access for Guest.

BRILJANT! :) hoe moeilijk kan het zijn

.... en dat allemaal omdat Microsoft ondanks alle sp's en updates voor Win XP (eigenlijk geen enkel softwarepakket van dit bedrijf) het OS in orde kan krijgen. Service Pack 3 update heeft dit veroorzaakt. Thanks M$, obviously you're a waste of my time and money.

Met dank aan iedereen voor hun bijdrage, ik hoop dat er meer mensen hier wat aan hebben.
ciao :cool:

nou, die sp3 heb ik laatst ook binnen gehaald dus deze topic ga ik ns goed onthouden... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan