Xp pro op acer m3640

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene2003

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hoi,

Ik heb afgelopen vrijdag een Acer Aspire M3640 gekocht.
Windows Vista Home Premium is momenteel het besturingsysteem maar omdat ik XP pro beter vindt om te beheren wil ik dit graag erbij op hebben als besturingsyteem.

Nou is het probleem dat als ik de XP install-cd erin doe, hij laad alles, alle stuurprogrammadrivers totdat het menu zou moeten komen van welkom bij XP installatie
Maar voordat hij daar is krijg je een BSOD met dat hij gestopt is om verdere schade te voorkomen.de code hiervan is;
0x000007B(0xF78D2524,0xC0000034,0x00000000,0x0000000)

Dacht bij mezelf van dit is een klein probleempje. Even een driver downloaden=> installeren in de BIOS en probleem opgelost. Niet dus.

Gebeld met acer en toen kreeg ik een mailtje dat ik in de BIOS SATA moest omzetten naar IDE. Niet dus! Niet mogelijk. In totaal 5 keer gebeld en 5 keer een ander antwoord gekregen, maar geen oplossing.
Toen maar gebeld met microsoft en daar was het antwoord dat het probleem bij Acer ligt.

Vandaag toch nog maar een keer gebeld met Acer en toen zeiden ze dat als ik er andere harde schijven inzet dat het probleem ook opgelost is, maar heb er weinig zin in om mijn 2 schijven van 500gb in te ruilen tegen 2 keer 320GB.

Hoop dat iemand hier ook een andere oplossing heeft

Vriendelijk groet,
Rene

Met vriendelijke groet,

en hebben ze niet gezegd dat je , je S-ata Drivers moet inladen ??
door F6 te klikken tijdens de installatie

re;;

Als je op F6 drukt tijdens de installatie geef hij aan dat hij geen harde schijf kan vinden.
Dit is een windows XP pro sp2. Ook heb ik het geprobeert met een server 2003 enterprise editie maar die kan ook geen harde schijf vinden en eindigt ook met een BSOD.:mad:

dan druk je op het verkeerde moment F6!!!!
als hij al die stuurprogramma's laad staat er iets met F6 als je Drivers wil inladen, dat moet je dan doen :)

ja weet wel wanneer ik f6 moet drukken. Hij gaat ook alle drivers bij langs maar geeft dan aan dat hij niks kan vinden. Gebruik S/F3 of enter. Als ik op S druk dan moet ik een floppy erin den met je juiste drivers

nee helaas heb ik die niet. Op de site van acer kan ik wel welke vinden alleen die zijn voor windows vista

HDD= Hard Disk Drive!!!!
Ja dus een Hard Disk ....!

zijn 2 schijven van 500gb en allebei S-ATA. Apparaatbeschrijving
WDC WD50 00AAJS-00YFA SCSI Disk Device

zijn 2 schijven van 500gb en allebei S-ATA. Apparaatbeschrijving
WDC WD50 00AAJS-00YFA SCSI Disk Device

Hu ,,,, het is een S-ata schijf maar er staat SCSI nu snap ik er niks meer van....

heb deze info van everest home.
Ook in de BIOS kun je niks veranderen en iemand van de helpdesk van acer zei dat de bios beide ondersteunt. Dus zowel S-ata als IDE

ok maar hoedan ook je zult toch echt de drivers moeten inladen voor je kan installeren .
Dus ga opzoek of laat iemand anders hier zoeken want ik vindt niks op onze grote zoekmachine "Google"

ja heb zelf ook al gegooglet maar vind alleen maar meer vragen ipv antwoorden.
Zal er anders ff een floppydrive op aansluiten en kijken of ik dan de goeie drivers kan krijgen van ACer.

hoi

Ben druk aan het googlen geweest en heb via/via weer een doorlink gekregen naar http://www.acerpanam.com/synapse/forms/AcerDrivers/Aspire 3640.pdf?CFID=772892&CFTOKEN=45899880.

Hier staan ook veel drivers en diversen.
Ben alleen nog aan het uitzoeken of de juiste erbij staat voor mij

http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Installing+XP+After+Vista is een andere link die ik heb gevonden alleen wordt ik hier ook nog niet veel wijzer van. Dus dat worden nog een paar lange rusteloze dagen voor mij:eek:

Hopelijk heeft iemand die hetzelfde probleem heeft had al een oplossing gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan