xp pro op slot!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy Stylez

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
1.940
Ik wil graag met ctrl alt delete kunnen uitloggen en inloggen

ik krijg nu task manager als ik op ctrl alt delete druk....

en ik wil dus dat ik mn pc op slot zet of juist open met wachtwoord....

ik weet dat er ergens een optie zit maar waar?????



wie o wie?
 
ik ben lid van een workgroup, daarom wil t volgens mij niet...

of wel???
 
:) Ik denk dat je verwacht hoe het er uit ziet als op een win2000 machine maar het ziet er in XP iets anders uit.
Met XP opent inderdaad je taskmanager maar in het uiterst rechter tabblad zitten de gebruikers opties en daar kan je je afmelden, dus opslot zetten
 
Als je de thema op windows standaard zet, lukt het wel. Althans, wel bij mij. :)
 
:) Ook met standaard ziet het er bij mij zo uit

user.gif


Dit is toch anders dan W2000 :confused:

user2.gif
 
je hebt nog gelijk ook...

weird, ooit is het me wel zo gelukt.. en ik had hem dan wel op standaard. :S vreemd
 
Het is nog veel makkelijker:

1)via the keyboard
The easiest way to lock Windows XP is by simply pressing the Windows logo key and the letter L (for Lock) on a Microsoft Natural Keyboard or any other compatible keyboard that includes the Window key. Doing so will pop up the Unlock Computer Password box.


2)via a Shortcut.
If you don't have a keyboard with a Window key or simply don't like the keyboard method, then here's how you can make a desktop shortcut to lock your computer.

Right click an empty area of your desktop, choose New/Shortcut and enter this line as the command line:

rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation

Click Next. Name the shortcut whatever you prefer and click Finish. That's it.

If you'd like to change the icon, just right click the shortcut and go to Properties/Shortcut/Change Icon.
 
Als je idd onderdeel bent van een netwerk/domain kan het wel.

Misschien een optie, ik kan het niet testen want ik zit op een domain, start - configuratiescherm - systeembeheer
klik op lokale beveiligingsinstellingen.

Ga nu naar beveiligingsopties (linkerzijde van het scherm en nu staat er aan de rechterzijde ergens Interactief aanmelden: CTRL + ALT + DEL voor aanmelden uitschakelen, schakel dit dus in (of uit, de optie die nu niet gebruikt word) Zorg er wel voor dat de gebruikersnaam waarmee je inlogt over een wachtwoord beschikt. Je krijgt nu bij het inloggen bij windows een CTRL + ALT + DEL scherm waarna je pas kan inloggen, ik weet dus niet of dit werkt maar het zou kunnen dat je het vervolgens in windows ook krijgt bij het gebruiken van C+A+D
 
Laatst bewerkt:
ik heb het weer geflikt :)

Je moet gewoon het welkomstvenster (bij gebruikersopties, de manier waarop gebruiekrs zich aan en afmelden) uitschakelen. Dan werkt het. :)
 
WINDOWS KNOP +L!

Thanks y'all

vooral maestro want met de windows knop plus L lukt het gewoon en ik ben NIET onderdeel van een domain, maar gewoon van een huis tuin en keuken workgroup...


Thanks!


Laterrrrzzz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan