xp pro PID

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Berichten
1.016
Hallo,

ik ben op zoek naar het PID van xp pro retail met servicepack2.
Dit kan je vinden op de installatie-cd onder i386/SETUP.INI of op een geinstalleerde xp/pro-sp2 in het register: HKLM\System\setup\PID.


Alleszins bedankt
 
Die moet jezelf hebben. Die van een ander gebruiken lijkt me niet legaal.

Waarom wil je die van iemand anders hebben?
 
Hoi,

Je geeft zelf al aan hoe je de ProductKey kan vinden.
Wat is je vraag ..... ?
 
Download Keyfinder-pe
Die openen in Verkenner of Winrar, en dan alle bestanden kopiëren naar een nieuwe map.
Start het programma (XP-Key-Reader.exe) vanaf die nieuwe map.
Klik op Read Local Key
Alles wat je nodig hebt verschijnt in beeld.

Succes,

Tijs.
 
volgens mij is dit wel legaal

Het zit zo:
ik wil xp opnieuw installeren ,heb enkel nog mijn licentiesticker op mijn kast,mijn hdd is stuk en ik heb een oem xp.Om te kunnen registreren moet de pid correct zijn.Dit is geen licentienummer gewoon een Product IDentificatie nummer.


bron


groetjes
 
Installeer PcWizard2009 en klik nadat je systeem is 'geanalyseerd' op de rubriek Configuratie
Hier klik je op het icoon 'Besturingssysteem'
Rechts zie je de OEM-code (serienummer)
Klik daarop.
Onderin zie je de productkey staan.
 
Als je wilt weten hoe een PID eruit ziet voor een NL Pro Retail SP2 versie: Kijk hier en evt. ook hier
EDIT: Verder staat het in de \i386\setupp.ini bestand op de CD.
Let op: setupp.ini dus met dubbel 'p', niet zoals je zelf schrijft met slechts één 'p'.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@teugem:mijn hdd is stuk
@dnties: het lijkt lij niet zo duidelijk maar ik probeer en als het niet lukt hoor je het wel...bedankt voor de link
 
Laatst bewerkt:
Een Product ID ziet eruit als xxxxx-yyy-zzzzzzz-zzzzz
Specifiek voor XP Prof NL Retail: 55679-335-zzzzzzz-zzzzz
In Setupp.ini staat alleen het eerste deel (samengevoegd) van een Product ID, dus voor XP Prof NL Retail: 55679335

De volledige Product ID staat in de registry: de registry-waarde ProductID onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

Als je de juiste CD hebt, dan is het enige wat je evt. nodig hebt de Product Key (de "CD-code") die eruit ziet als XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

We kunnen je hier op het forum geen Product Keys ("CD-codes") geven. Die zul je zelf moeten hebben.

Je heb nu XP OEM versie op je harddisk staan, maar de schijf is kapot. Nu wil je klaarblijkelijk een XP Pro Retail versie gaan installeren op een nieuwe harddisk.
Bedoel je dat je een OEM Product Key wilt gebruiken, gebruikmakend van een RETAIL XP installatie-CD? Je zou in ieder geval even hier kunnen kijken als iets dergelijks je bedoeling is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hallo dnties,

je hebt me verkeerd begrepen denk ik(of ik heb het niet goed uitgelegd)

op mijn hd staat een xp pro retail waarvan ik de productkey(cd-code) op mij kast hangen heb.
xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx

Ik heb een cd met xp pro oem versie die ik wil "bewerken" zodanig dat de productkey(cd-code)
(die op mijn kast hangt) kan gebruikt worden om de xp te installeren en te registreren bij microsoft zodat ik een legale versie van xp heb.


Aangezien ik de productkey(cd-code) op mijn kast heb kan het geen probleem zijn (maar hoe) en of deze manier van werken legaal is weet ik niet.


Op welke manier kan ik anders nog dit nummer gebruiken?Het is iets dat ik zelf aangekocht heb dus moet het toch nog bruikbaar zijn?


groetjes Jan
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik zou het zo doen (lees eerst alles door, en verifieer de Product ID, want daar hangt ook de Pid waarde in setupp.ini vanaf):
1. Maak een nieuwe XP cd o.b.v. die OEM XP CD, waarbij je de informatie gebruikt uit de eerder gegeven link (deze) om de setupp.ini zo om te bouwen dat je je Pro Retail Product-key kunt invoeren. Je zou daar dus de 2de regel moeten maken:
Pid=55679335

(zie mijn eerdere postings).
2. Installeer XP met de Product Key die op de sticker staat, maar activeer nog niet (je hebt 30 dagen om te activeren na installatie).
3. Verander ná installatie de Product ID in de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
naar het product ID dat je óók op die sticker hebt staan (waarde in het rechter deelvenster: ProductID).
Die zou op jouw sticker eruit moeten zien als: 55679-335-zzzzzzz-zzzzz
3. Probeer hierna te activeren.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hallo dnties,
aangezien het een oem cd is hoef ik geen product key xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx in te geven.

en op de sticker op de kast staat alleen een product key en geen product id.

jammer maar hier eindigt mijn poging om zo een retail met een oem cd te installeren denk ik.
het enige wat ik nog kan doen is eens bellen naar MS en dan zal ik hier posten wat er gezegd werd en hoe ik het eventueel kan oplossen.


groetjes Jan
 
Kijk eens in de XP OEM CD in de map i386
Staat daar een winnt.sif bestand in?
Indien ja, dan zul je (99% zeker) zien dat in dat bestand de OEM Product Key staat 'voorgeprogrammeerd', in de sectie [Userdata].
Dus, indien ja, dat bestand in de nieuw te maken XP CD niet meenemen en niet vergeten om setupp.ini aan te passen en tijdens de installatie niet activeren.

Kijk ná installatie in de
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
registersleutel of de Product ID lijkt op 55679-335-zzzzzzz-zzzzz
Het zou dus niet mogen beginnen met 55679-OEM of 55679-270 etc.

Als je twijfelt zou je eerste een poging kunnen doen het te testen op een andere pc in een nieuw gemaakte Virtuele Machine in VirtualBox of in Virtual PC 2007 aanmaakt, en waar je dan de nieuw gemaakte XP CD aan koppelt. Natuurlijk NIET activeren, maar dat had ik al gezegd.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hallo Tijs,


zoals gezegd heb ik winnt.sif verwijderd en de setup.ini aangepast maar
bij de installatie word er gevraagd naar een cd-code (xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx).
Wanneer ik dan de code ingeef die op de sticker op de kast staat zegt dat het geen geldige code is.Kan het zijn dat de PID niet correct is?


Alvast bedankt voor het verder opvolgen van mijn vraag,ik zou er graag een oplossing voor vinden.:thumb:


Groetjes Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zo dadelijk verder zoeken, maar ik moet even zeker weten dat we hier over XP Professional Retail spreken en niet over (bijv.) XP Home.

Tijs.
 
In aansluiting op mijn vorige vraag: Ik ken (bij nadere terugkijk) geen enkele Retail versie waarvan het certificaat van echtheid op een systeemkast geplakt zit.

Een retail versie hoort namelijk met een boekje te komen waar het certificaat van echtheid op staat. Per slot moet je de Retail versie zonder problemen moeten kunnen doorverkopen, zónder een computersysteem erbij te moeten leveren.

Het zou dus zomaar kunnen dat (als er echt op dat certificaat XP Professional Retail staat vermeld) dat het een nep-sticker zou kunnen zijn, en dus ook de Product Key nep is?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat het een nep sticker zou zijn is natuurlijk mogelijk maar zou me sterk verbazen.
Maar die key die komt met een boekje staat er bij dat de sticker op de kast moet gekleefd worden?

gr. Jan
 
Retail COA (Certificate of Authentication) kunnen alleen maar op een pc gelijmd worden, niet geplakt. Het is namelijk geen sticker...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Als het geen retail is,welke versie is het dan wel?


Groetjes Jan
 
Geen idee, omdat je alleen de Product Key hebt kan het van alles zijn (zie links eerder: Volume License, OEM, Royal OEM, ...)

Je snapt nu ook waarom ik verbaasd was dat er geen Product ID op de 'sticker' stond voor de 'Retail' versie, alleen een Product Key.

Wat je kunt proberen is te zoeken op de laatste 3x xxxxx codering van de Product Key (dus de eerste 2 blokken 'overslaan') in Google. Misschien is het een bekende 'gejatte' key.
Dus stel dat je Product Key eruit ziet als: 12345-12345-987BE-987CE-987EF zoeken naar:
"987BE-987CE-987EF" in Google.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan