XP pro reboot zelf na herinstalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurents

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2004
Berichten
109
Hey,
Heb win xp pro er opnieuw opgezet maar blijf nog steeds opnieuw opstarten. Kan het mischien aan de bios liggen ofzo. Wie kan mijn helpen want dit is zwaar irri.
Soms krijg ik ook een blauw scherm met fatale fout.
(irql not less or equal)

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot

Zodra je dus een foutmelding krijgt mag je die posten
 
Gebeurt dit direct na de installatie van XP of na het installeren van de drivers voor het moederbord, grafische kaart etc...?
 
Nee, is gewoon na xp instalatie.

En het niet opnieuw opstarten verhaal heb ik al geprobeerd. Opnieuw opstarten is gedeactiveerd.

Mischien meer mensen met evt of dé oplossing??

Alle hulp is welkom

BVD
 
IRQ NOT LESS OR EQUAL
is eigenlijk een verzamelbak voor problemen die niet direct terug te voeren zijn op een duidelijk oorzaak. Veelal moet het probleem gezocht worden in de hardware. Veelal kom je deze problemen tegen bij nieuwere audiokaarten, videokaarten (wederom nieuwere typen), veel geheugenreepjes, slechte voeding, slechte koeling.

Wanneer het probleem is ontstaan door:

- Installatie nw driver --> Systeem schonen van die driver en de oude terugzetten
- Installatie nw hardware --> Ga spelen met drivers
- Installatie nw geheugen --> Verwijder de nieuwe module, zijn het er twee geworden, ga terug naar één module. Eén nw module, herplaats de oude.
- Nieuw USB-device --> Sjeck je voeding, is deze nog toereikend?

Helaas is er niet één antwoord op IRQ NOT LESS OR EQUAL... wordt dus ouderwets troubleshooten



Kijkhier ook even.
 
MENSEN BEDANKT VOOR DE MOEITE.

iK BEN NU ACHTER HET PROBLEEM GEKOMEN.

MOEST EEN NIEUW MOEDERBORD IN
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan