xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
743
hallo

Ik heb 2 harde schijfen ..heb er een verwijder en heb er op die vervanger windows xp geinstalleerd en ik heb alles weer zo als het was teruggezet..maar nu geeft hij steeds aan bij het opstarten ,,welke windows ik moet kiezen als ik de bovenste kies geeft hij error aan zeg maar ,maar hoe kan ik dat weg krijgen zodat hij gewoon opstart..moet ergens in bios maar waar ik moet wezen?


Alvast erg bedankt (gebruik windows xp pro)

Mikey
 
verwijder de windows die je niet meer nodig hebt van je andere schijf(je hebt tog rekening met de master-slave verhouding gehouden???)
 
hoi

ja ,maar het punt is hoe doe je dat?ik heb er rekening mee gehouden!!!

Bedankt he nog

Mikey
 
Je moet even je boot.ini wijzigen in kladblok want daar staat de oude verwijzing van je oude windows.
Kun je even controleren in:
Start - uitvoeren - openen met msconfig en dan op ok klikken en kijk even onder tabblad boot.ini
 
Zorg ervoor dat het er ongeveer zo uit ziet:

PHP:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Maar één regel bij Operating Systems..
 
hoi

Ok dan het is gelukt weet je hoe ,,er staat bij boot ini >>Alle opstartpaden controleren ..daarna gaf hij aan dat een van die systemen niet thuishoorde zeg maar en heeft het zelf verwijderd en nou start hij gewoon weer op ,,,Bedankt mensuhhhh

Mikey..
 
Laatst bewerkt:
Re: hoi

Geplaatst door michael.J
Ok dan het is gelukt weet je hoe ,,er staat bij boot ini >>Alle opstartpaden controleren ..daarna gaf hij aan dat een van die systemen niet thuishoorde zeg maar en heeft het zelf verwijderd en nou start hij gewoon weer op ,,,Bedankt mensuhhhh

Mikey..

Topskie :thumb:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan