XP PROBLEEM!!! erg lastig

Status
Niet open voor verdere reacties.

vezelf

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Berichten
57
Ik heb een probleem met Xp. Hij start geen enkele .exe bestand op, tenzij het een document is waar al in getyped is. Ook start hij muziek, internet en outlook wel op.
Als ik een programma wil opstarten, krijg ik de error dat hij het bestand niet kan vinden. Ook krijg ik vaak een rundll32.exe error.
Msconfig, regedit werken niet. Kan ook niet naar dos, zelfs als ik een ms opstartdiskette maak.
 
Welke virusscanner heb je? Het nieuwe virus Yaha verziekt namelijk het opstarten van exe bestanden.

Als je zoekt op Yaha op het forum, kan je een fixtool vinden van Saldos.
 
hier is die fixtool van Saldos http://www.bitdefender.com/download/AntiYahaa.exe

Maar het is ook een exe bestand en zal ook in xp niet werken. Start de pc opnieuw op en druk F8 nadat hij het geheugen gecheckt heeft. Dan kun je in veilige modus het tooltje draaien
Succes, Tanja
 
Laatst bewerkt:
was ik idd vergeten te zeggen, we hebben het virus win32/yaha.k gehad en met Mcafee op gelost, maar blijkbaar dus nog niet goed genoeg.
 
Waar rook is, is vuur, dus die zagen we al aankomen ;)
 
Je probleem had alle kenmerken van het virus. Het virus schakelt ook je virusscanner uit, dus als je die tool hebt gedraaid, check dan ook of je virusscanner het weer doet. Anders die even opnieuw installeren
Groetjes, Tanja
 
Helasa lukte het niet om via veilige modus het programma te draaien, zelfde probleem weer.

Hoe moet het nu
 
niet? Dan wordt het lastig.
Wat ik heb gedaan (omdat die removaltool er toen nog niet was) is systeemherstel terugzetten naar bv 1 week geleden. En dan die removal tool draaien. Kijk eens of dat lukt?
Groetjes Tanja
 
Als je .exe naar .com hernoemt, moet het lukken, want de .com extensie is niet in het register veranderd door het virus.
 
Geplaatst door caveman
Als je .exe naar .com hernoemt, moet het lukken, want de .com extensie is niet in het register veranderd door het virus.

mag dat? Dat zou mooi zijn. Ik zat er aan te denken maar ging ervanuit dat als je de extensie verandert dat hij het dan niet meer zou doen.

@vezelf, dan zou ik eerst deze oplossing van caveman proberen
 
Heb helaas het programma renamer er niet meer opstaan en weet niet hoe ik het dus zonder moet doen.
Kan iemand me dan uitleggen hoe ik dat het beste kan doen.
 
tanja> com is ook een uitvoerend bestand, dus het moet kunnen

vezelf> wat doe je gek...gewoon bestand aanklikken in explorer, druk F2 en wijzig de extensie. In verkenner opties wel zorgen dat verbergen van extensies uitstaat.
 
Geplaatst door caveman
tanja> com is ook een uitvoerend bestand, dus het moet kunnen

klopt, heb het ff getest, exe in com en programma werkt nog steeds:thumb: Weer wat geleerd
Groetjes, Tanja
 
Dat eerste snapte ik al, maar dat tweede gaat met toch iets verder. Ik ben 98 gewend en Xp heb ik pas sinds een week op. Ik heb de opties nog niet helemaal in de gaten. Maar bedoel jij misschien tabblad extra en dan mapopties?.

Graag precies uitleggen.

Alvast bedankt.
 
Ja, in mapopties, veel functies die 98 ook heeft, zijn idd een beetje verplaatst (tot vervelens aan toe)
 
Niet om je in verwarring te brengen hoor, maar als je het bestand "antiyahaa.exe" ziet staat die functie al goed. Dus-> als je exe al ziet is het goed, dan kun je verdergaan om hem te hernoemen naar com

Voor als het toch veranderd moet worden, extra-mapopties en dan weergaven. Dan moet verbergen van bekende bestandstypen NIET aangevinkt staan (dat is wat caveman bedoelt)
 
ja het is gelukt, harstikke bedankt. Ik weet dat het veel moeite kostte, maar heb weer een hoop geleerd, die ik zeker met andere ga delen.
 
Moeite? Dit is hobby, ik denk dat caveman er ook zo over denkt. Dus alles werkt weer? Zorg er wel voor dat je virusscanner het nog/weer doet.

Succes, en veel plezier op Helpmij!
Tanja
 
[arrogant]Kost jouw meer moeite hoor ;) Ik weet het al :D [/arrogant]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan