XP probleem :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisco18

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Berichten
283
Hoi


Ik heb zowel 98 als xp op mijn harde schijf staan , daarnet wijzegde ik mijn boot.ini in 98 in de hoop dat ik voortaan niet gevraagd word of ik met 98 of xp wil starten. Maar wat blijkt nu ik heb de verkeerde regel in de boot.ini verwijderd nu kan ik niet meer op 98 komen.

Wie iemand hoe ik boot.ini in xp kan vinden en hoe ik daar wijzegingen in aan kan brengen ?


Groetjes
 
Geplaatst door vanschagen
heb je hier wat aan??
http://club.cdfreaks.com/showthread/t-42840.html

Dank jewel.

Nee heb er niet echt iets aan ik kan boot.ini niet vinden op Xp.

om dit in te vullen

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows 98" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Moet ik wel eerst boot.ini vinden of niet ?
 
Rechtsklikken mijn computer > eigenschappen > geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen > instellingen > systeem starten > bewerken.
 
boot.ini is dacht ik een verborgen bestand.
Moet je in de verkenner bij Opties even aanvinken, dat verborgen mappen en bestanden wordt weergegeven.
Nog mooier is:
Klik met de r-muisknop op "Deze Computer" kies voor eigenschappen en dan op de tab geavanceerd.
Hier op de knop Instellingen bij opstart en herstelinstellingen en hier op de knop bewerken.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Cisco18



[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows 98" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect


Ik heb een nieuwe Boot.ini aangemaakt en het bovenstaande ingeplakt en heb het opgeslagen als boot.ini. nu kan zowel niet op win98 als op Xp.
Ik heb xp opnieuw geinstaleerd en nu kan ik wel op Xp.

Weet iemand wat ik moet intypen in mijn boot.ini zodat Win98 automatich opstart ? Want ik kan nu niet meer op Win98 komen.

Groertjes :(
 
Geplaatst door wajang
boot.ini is dacht ik een verborgen bestand.
Moet je in de verkenner bij Opties even aanvinken, dat verborgen mappen en bestanden wordt weergegeven.
Nog mooier is:
Klik met de r-muisknop op "Deze Computer" kies voor eigenschappen en dan op de tab geavanceerd.
Hier op de knop Instellingen bij opstart en herstelinstellingen en hier op de knop bewerken.

Ik heb het gevonden nu rest mij alleen wat ik er in moet typen.
 
[boot loader]
timeout=10
Default=C:\
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"



Moet wel Win98 op C: staan en WinXP op de 2e partitie.
 
Geplaatst door Binary
[boot loader]
timeout=10
Default=C:\
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"



Moet wel Win98 op C: staan en WinXP op de 2e partitie.

Dank U :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan