Xp probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_sj

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
483
Ik wil Xp gaan formatte op een schijf

maar als ik de Cd van Xp erin doe zie ik niks van formateren moet ik eerst een partie verwijderen en dan weer een nieuwe aan maken

en wat kan ik dan verwachten

please snel ik wil het vandaag nog doen:D
 
als je de partitie helemaal verwijderd kan je daarna kiezen om te formatteren
 
maar als ik hem verwijder is ie toch al weg?

en kan ik hem daarna weer aanmaken??
 
sorry maar waar heb ik dubbel gepost
wacht maar ik snap het al

maar zou je me wel willen helpen?

mijn vraag: ik heb 3 schijven en een ervan moet geformateerd moet ik dan de partie eerst verwijderen en dan een nieuwe aan maken

want ik ben hier niet helemaal bekend mee
 
Laatst bewerkt:
Je kunt met de CD opstarten en dan de Recovery Console starten.
Geef daar dan format c: en bevestig dat met J.
Als hij klaar is kun je weer (na verlaten Recovery Console) met de CD opstarten en Windows opnieuw installeren.
 
dus als ik het goed begrijp eerst de recovery Cd erin en dan C formatte en dan de Xp cd (die andere) erin en dan windows opnieuwe instaleren

begrijp ik het goed?
 
Die Pro zal niet werken met dat serienummer van Home zoals Wajang in die andere post al aangaf.
Gewoon die cd van Home erin laten zitten en opnieuw opstarten.
 
Ik heb een revovery van home

geen echte installatie
 
In dat geval zal het ook niet werken met de Pro, Daar de Home versie dan reeds geregistreerd en geactiveerd is bij Microsoft.
Het serienummer heb je dan ook niet nodig daar de gegevens allemaal op de CD staan. De Recovery CD's zijn nl. beschrijfbaar en Bij de installatie schrijft Windows gegevens weg op de CD.
 
wat moet ik nou doen om te formateren en dan xp prof erop te zetten

Ik heb een recovery van home
en een Xp Prof cd met serie code
 
Ja maar die Pro is een kopie en daar heb je een serienummer bij die niet van jou is en dus reeds in gebruik bij iemand anders.

Met die recovery van jezelf kan ik je verder helpen met die pro dus niet, daar dat in strijd is met de huisregels.
 
oke maar kun het is toch hetzelfde ???

hij instaleert aleen iets anders

maar ik wil graag pro erop:confused:
 
Ik heb zelf ook Home erop. Tussen Home en Pro zit bijna geen verschil.

Een recovery cd werkt anders met installeren.

Als je opstart met die CD moet je 'H' of 'R' toetsen om in het herstelmenu te komen.
Daar aangekomen krijg je meestal een keuze uit 3 mogelijkheden.
- Installeren Windows
- Installeren Windows systeem (zonder foratteren)
- Installeren Windows systeem (met formatteren)

In jouw geval zou je dan dus voor de laatste moeten kiezen, nl. met formatteren.

Verder gaat alles automatisch en heb je ook geen serienummer nodig.
 
dat gaat niet zo handig bij pro he??

is er ook een simpele manier voor pro?
 
Waarom wil je persé Pro, is echt niets anders als Home.

Het enige verschil met Pro is dat een aantal programma's (over het algemeen dingen die je als leek toch niet gebruikt) heeft die gelijk worden geïnstalleerd.
Deze programma's heb je met Home ook, alleen die worden niet gelijk geïnstalleerd, maar staan wel op de CD van Home.

Pro is niet sneller en niet beter dan Home.

P.S. In je BIOS de first boot op cd-rom zetten betekent dat je even in de BIOS de opstartvolgorde moet wijzigen, zodat de CD-Rom als eerste opstart. Je komt in de BIOS door tijdens het opstarten Delete in te drukken.
 
laat maar ik heb het al gedaan en ben alles opnieuw kwa hardware aan het instaleren

bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan