XP : problemen met Wizzard Bestanden en instellingen overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterbie

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2008
Berichten
13
Gisteren liep ik constant vast in windows, ik kon er alleen nog maar in "Veilige modus" in. Nadat ik geheugen en schijf gecheckt had, besloot ik voor de "format C" oplossing te gaan.
Ik gebruikte de Wizzard "Bestanden en instellingen overzetten" om een backup te maken naar een externe harde schijf.
Dit verliep heel netjes, ik heb in een directory op die schijf E:\BUPC\USMT2(2).UNC twaalf bestanden staan van het type .DAT
Alleen slaag ik er nu niet meer in die bestanden terug naar mijn geformatteerde PC te krijgen met de wizzard.
Ik kies achtereenvolgens:
"Nieuwe computer"
"Ik heb de wizzard diskette niet nodig - bestanden van de oude comp al verzameld"
"Andere locatie" : E:\BUPC\USMT2(2).UNC

En als antwoord krijg ik: "Op de door u opgegeven locatie bevindt zich geen opgeslagen informatie. Geef een geldig pad in het invoervak op".

Dat is natuurlijk reinste inzin, die 12 .DAT files staan daar wel degelijk, ook een bestandje van 1KB dat "Status" heet.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn kostbare info terug op mijn maagdelijke machine krijg?
 
Vlgs. mij moet je alleen de hoofdmap aangeven, niet de submap.
Dat zou dus in jouw geval worden: E:\BUPC
Kijk ook na of de externe harde schijf dezelfde schijfletter heeft gekregen.

Probeer het uit, en laat ons weten of ik het bij het rechte eind heb.
Tips van anderen blijven welkom ;)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hmm

Ik selecteer alleen de map hoor, de wizzard toont de .DAT-bestanden niet, dus ik kan die niet selecteren.
De driveletter is niet dezelfde, maar gezien je het pad sowieso moet selecteren lijkt mij dat geen probleem te mogen zijn.
 
Ik heb mijn posting aangepast (na zelf even getest te hebben).
Komt erop neer dat m.i. je de hoofdmap moet aangeven, niet de submap.
Zou dus in jouw geval betekenen dat je E:\BUPC moet aangeven, niet E:\BUPC\USMT2(2).

Succes, we horen wel of het geholpen heeft.

Tijs.
 
Lijkt te goed om waar te zijn

Kan je mij zoms ook vertellen hoe ik de drive letter kan aanpassen?
Ik meen dat die externe harddrive voor de format H was, maar de PC blijft 'm nu hardnekkig E noemen. Ben aan 't zoeken hoe ik die tot H kan forceren, maar lukt niet te best.
 
Driveletter OK

OK, ik heb intussen ontdekt hoe ik de driveletter kan veranderen via schijfbeheer in het configutatiescherm.
Maar de verandering naar driveletter H verandert niets aan de zaak.
Ik probeerde de wizzard uit te voeren op de 2 niveaus van directory, probleem blijft dat de wizzard zegt dat hij de bestanden niet vindt.
Wat als ik mij nu vergis? Als de de drive een andere letter dan H had op de PC vooraleer ik geformateerd heb? Kan ik dat op één of andere manier herhalen?
Ik ga intussen wat trail en error proberen, het alfabet aflopen :shocked:
 
Niet zo heel moeilijk: Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc
Rechsklikken op de partitie waar het om gaat (die dus nu E: heet), kiezen voor Stationsletter en paden wijzigen..., E: aanklikken en Wijzigen kiezen.
Dan de H: schijf kiezen en enkele malen OK drukken.

Maarre... Is het overzetten van die instellingen en bestanden nu gelukt m.b.v. mijn instructie???

EDIT: Ik zie net dat het (nog) niet gelukt is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb misschien een idee waarom het (nog) niet werkt: Heb je al Service Pack 2 geïnstalleerd voor je Windows XP? Anders kan het zijn dat je (externe) harde schijf niet goed gelezen kan worden en/of dat er in SP2 een update gezeten heeft m.b.t. die wizard overzetten instellingen en gegevens..

Engelse versie van SP2
Nederlandse versie van SP2

Succes,

Tijs.
 
trail & error NOK

Ik vrees dat de trail & error methodologie niets oplevert, ik probeerde nu alle driveletters die het zouden kunnen geweest zijn, steeds opnieuw kom de wizzard mij vertellen "Op de door u opgegeven locatie bevindt zich geen opgeslagen informatie. Geef een geldig pad in het invoervak op".

Misschien even afchecken hoe jij dat doet, dnties.
Ik ga als volgt tewerk:

"Nieuwe computer"
"Ik heb de wizzarddiskette niet nodig. Ik heb de bestanden en instellingen van de oude computer al verzameld"
"Andere locatie"
Dan kies ik "H:\BUPC", nadat ik de driveletter van I in H veranderd had
En dan "volgende" waardoor in de fameuze "geen opgeslagen informatie"-boodschap krijg.

De toestand op mijn drive H ziet er dus nu als volgt uit (zie attachment).

Die kregen het type TNEF file attachment omdat ik gisteren een progje downloadde en installeerde die het DAT-filetype kan interpreteren. Wanneer ik de eigenschappen van elke file raadpleeg zeggen die wel dat het nog steeds om een file met .DAT extensie gaat.
 

Bijlagen

  • scherm01.JPG
    scherm01.JPG
    84,8 KB · Weergaven: 68
Hmm... dit is allemaal niet zo rooskleurig :(

Ik wil er wel een hulp-op-afstand sessie aan wagen.
Stuur even je MSN-naam, via het klikken op Dnties (hier links van dit tekstvenster), en kiezen voor Stuur E-mail naar dnties.

Misschien komen we er dan uit...

Hopelijk zijn de bestanden niet (echt) kapot...

Tijs.
 
Opgelost: filesysteem

Na heel wat ploeteren heeft dnties de oplossing gevonden:
E:\BUPC\USMT2(2).UNC
wijzigen in:
E:\BUPC\USMT2.UNC
dus die (2) verwijderen liet toe dat de wizzard z'n werk kon doen.

Raar toch, want de wizzard heeft die (2) er zelf gezet, vraag mij niet waarom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan