XP Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Commandant

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2003
Wie kan mij helpen met de volgende oplossing

Kan MSCONFIG niet meer openen
Help werkt niet meer
En zoeken werkt ook niet meer en ben teven de help assistent ook kwijt

Overigens draait het systeem nog goed
:confused:

Groetjes

Commandant

Hoi,

Misschien terug gaan naar een vorig herstelpunt?

Modag

Download en start Dial-a-Fix

Klik aan: Programming cores/runtimes en ook Explorer/IE/OE/Shell/WMP en druk op Go.
Klik op het 'hamertje', kies voor Reset Help and Support service. Druk op Go.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@topic-starter (Commandant): Het feit dat je nu een gedownloade variant van MSConfig gebruikt, terwijl MSConfig een 'beschermd' programma is in XP (er staat er namelijk ook een in C:\Windows\System32\DLLCache map) betekent m.i. dat je systeem momenteel niet bewapend is tegen ongeoorloofde verwijder- en wijzigacties van basis systeemprogrammatuur.

Wat voor XP heb je eigenlijk? XP Lite versie? Illegale versie?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Download en start Dial-a-Fix

Klik aan: Programming cores/runtimes en ook Explorer/IE/OE/Shell/WMP en druk op Go.
Klik op het 'hamertje', kies voor Reset Help and Support service. Druk op Go.

Succes,

Tijs.

Hierbij de beloofde schermafsrukken van de help functie die niet werkt
En zoeken wat niet optimaal fucntioneert en het assistent is er ook nog niet
Verder bedank voor de hint Dial-a-Fix

Groetjes

Commandant:rolleyes:

Bijlagen

• Help gebruiken.JPG
    Help gebruiken.JPG
    16,6 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Schermafdrukken zitten er nog niet bij.

Vraagje tussendoor: Hebben die programma's (Help en Help en Ondersteuning) wel ooit gewerkt op je XP?

Tijs.

Kijk in de map met 'beschermde' programmatuur (Start -> Uitvoeren -> %windir%\System32\DLLCache) en kopieer vanuit daar helpctr.exe, helphost.exe en helpsvc.exe naar je %windir%\system32 map.

Doe daarna weer die Dial-a-fix -> hamertje -> reset Help and Support Service, en druk op Go.

Succes,

Tijs.

Gebruik XP

:shocked:

Tijs begrijp je vraag niet helemaal maar ik gebruik XP profisinal SP2 en het is een legale versie.
Kan ik eventueel XP opnieuw installeren over de bestande versie heen ?

Groetjes
Commandant

:shocked:

Tijs begrijp je vraag niet helemaal maar ik gebruik XP profisinal SP2 en het is een legale versie.
Kan ik eventueel XP opnieuw installeren over de bestande versie heen ?

Groetjes
Commandant

Vertel ons eerst of je in die %windir%\system32\dllcache map die bestanden hebt kunnen vinden om te kopieren in de %windir%\system32 map. Indien ja, dan is het vreemd dat Windows Bestandsbeveiliging op jouw systeem blijkbaar zijn werk niet doet.
Voor achtergrond: Kijk even hier

Over je huidige XP dezelfde XP installeren kan, maar dat is een maatregel die je liefst alleen in uiterste instantie wilt nemen.
Als je problemen echt ernstig zijn, maar XP start nog wel op, dan is vaak als eerste stap te doen: Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow, waarbij de DLLCache map en je System32 map worden onderzocht op ontbrekende bestanden. Hierbij heb je vaak wel een XP installatiecd met SP2 geïntegreerd nodig om de ontbrekende bestanden weer aan te vullen met door Microsoft 'vertrouwde' versies.

Nogmaals: Zover hoeven we nu niet te gaan, als de bestanden uit de DLLCache map terug te zetten zijn en Dial-A-Fix de rest kan doen ;)

Tijs.

UItvoeren

Tijs bij je laatste opmerking van%windir%\System32\DLLCache) heb ik geprobeerd maar kan het niet uitvoeren zie bijlage van de scherm afdruk

( help heeft altijd gewerkt)

Groetjes

Commandant

Ok, kijk dan even in de map %windir%\ServicePackFiles\i386
of je daar de juiste programma's vinden kunt.

Er staan er daar 2 van de 3, namelijk helpsvc.exe en helpctr.exe

Staan die daar als helpsvc.ex_ en helpctr.ex_, dan moet je ze nog uitpakken en kopieren.
Dat doe je m.b.v. het volgende:
Start -> Uitvoeren ->
cmd /k expand %windir%\ServicePackFiles\i386\helpsvc.ex_ %windir%\system32\helpsvc.exe
Start -> Uitvoeren ->
cmd /k expand %windir%\ServicePackFiles\i386\helpctr.ex_ %windir%\system32\helpctr.exe

Tijs.

Als je er niet uitkomt, klik dan even op mijn naam, en kies voor Stuur e-mail naar dnties
Geef daarin je MSN-naam, dan kunnen we het regelen via besturing van je computer op afstand.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan