XP problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

balou77

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Ik heb een Acer Aspire 3620 laptop. Al wel gedateerd, maar nog perfect voor 'erbij'.

Alleen zijn er problemen.
Zo wordt m'n laptop erg traag als hij even draait. Zeker met spelletjes spelen is het een drama. Niet leuk meer.
Ik heb geen officiele xp dvd, maar een herstelconsole in de installatie.
Maar ik kan nu ook geen updates (Windows) meer installeren.
De volgende essentiele updates kan ik niet installeren:
KB974455
KB971961

En optionele updates:
KB951847
KB975364
KB928416

Ik heb al diverse progjes gedraaid om achter het probleem te komen, maar ik kan er niet uit komen.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!!

De bovenste updates heben te maken met beveiligingupdates dus zou kunnen zijn dat een virus ze tegenhoud.... oplossing scannen op virus trojan
de andere de derde dus zijn is niet voor jouw besturings systeem maar voor vista als ik zo snel kijk..
en de laatste zijn wel voor xp maar dan moeten eerst de eerste 2 wel zijn geinstalleerd

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt. Ik ga scannen en doen.
Zit er wel aan te denken om een nieuwe installatie uit te voeren, i.p.v. een herstel bewerking van Acer zelf. Heb niet het idee dat het helemaal schoon wordt met dat herstellen

Oke, bedankt. Ik ga scannen en doen.
Zit er wel aan te denken om een nieuwe installatie uit te voeren, i.p.v. een herstel bewerking van Acer zelf. Heb niet het idee dat het helemaal schoon wordt met dat herstellen

Ik zou maar wel de Acer Recovery gebruiken in dat geval, je hent dan ook direct weer alle benodigde hardware drivers en benidigde Acer software

Ik zou maar wel de Acer Recovery gebruiken in dat geval, je hent dan ook direct weer alle benodigde hardware drivers en benidigde Acer software
op f9 drukken tijdens opstarten kon je als het goed is in de recovery modus

Oke, ik ga het proberen. Bedankt voor de tips

Ik weet wel dat ik afgelopen september ook de recovery heb gebruikt (zit in windows zelf), maat dat het probleem met traagheid niet weg ging daardoor.
Ik heb het idee dat er wat in het systeem zit, en dat dat met recoveren niet verdwijnt. Ik ben geen hijack deskundige of zo, maar in dat log is niets vreemds te zien.

Maar ik ga dit eerst proberen en dan kijk ik wel weer verder

Taakbeheer

Je zou taakbeheer 's kunnen starten en de prestaties 's in de gaten kunnen houden m.n. 't processorgebruik en welk proces daarvan 't meeste gebruik maakt.
Als je het model met de celeronprocessor hebt(1.5 Mhz) en 256 Mb geheugen dan zul je daar nooit 'n snelheidsmonster mee krijgen,een geheugen-upgrade zou in dit geval wenselijk zijn
Download anders Process Monitor (van Mark Russinovich software engineer van Microsoft) die geavanceerder is dan Windows Taakbeheer,is gratis.

Laatst bewerkt:
Ik ben dus de processen gaan nakijken en elk proces gaan controleren met Google (kwam uit op Agics, prima site) en kwam er dus achter dat er heel gemeen een virusje meedraait!!!! SVCHOST.EXE
Eset herkende hem dus niet, maar hij is er dus wel degelijk!!

Ik ga zoeken en proberen en laat weten wat er allemaal weer gebeurt is.

In elk geval tot nu toe alweer bedankt!!!

Ik ben dus de processen gaan nakijken en elk proces gaan controleren met Google (kwam uit op Agics, prima site) en kwam er dus achter dat er heel gemeen een virusje meedraait!!!! SVCHOST.EXE
Eset herkende hem dus niet, maar hij is er dus wel degelijk!!

Ik ga zoeken en proberen en laat weten wat er allemaal weer gebeurt is.

In elk geval tot nu toe alweer bedankt!!!

Svchost.exe is een naam voor algemene hostprocessen voor services die draaien in xp pro
en zeker geen virussen

Ik heb ook gezien dat het een onderdeel van de werking van XP is, maar niet als het meerdere keren in de lijst voorkomt.
Ik ga zo een aantal scannen doen en kijken wat er uit komt

Er zijn wel degelijk virussen die gebruik (kunnen) maken van svchost!
Met Process Explorer kun je nagaan welke programma's/services er allemaal gebruik maken van een specifieke svchost.

N.B. TopicStarter,het is normaal dat er meerdere svchosts draaien! Zowel als Local Service en System wel als ik 't goed heb maar 1 als Network Service.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan