XP prof opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Berichten
344
In een computer tijdschrift las ik dat je XP opnieuw zou kunnen installeren zonder dat je, je configuratie en je bestanden kwijt te raken. Je moest dan de XP CDrom in je speler stoppen en via Start, uitvoeren het commando CMD geven Ok klikken dan weer naar je CDspeler en daar het comando: D: <enter> geven dan naar de map met de installatiebestanden en daar het commando: CD |386 <enter> en dan nog het commando: winnt32 /unattended <enter> geven.

Ik heb het bovenstaande allemaal gedaan maar dan krijg ik als antwoord dat er op mijn HD nieuwere bestanden staan dan op de CDrom. Dat is natuurlijk logisch denk aan SP 1 en 2 en de bijna wekelijkse updates van Ome Bill.

Is er een andere mogelijkheid?

Dutch
 
nee.

omdat je de updates gebruikt word je systeem nieuwer dan op de cd staat. het beste wat je kan doen is een back up maken van je meest belangrijke bestanden en dan gewoon old fashioned een her instalatie doen.
 
repareren xp

je kunt een repair install doen,je instellingen en data blijven behouden maar windows gaat weer de originele systeembestanden gebruiken dus je zult SP2 opnieuw moeten instaleren en ook updates moeten ophalen na de herstelinstalatie(je herstelpunten gaan overigens ook verloren)

1) boot van instalatiecd
2) na laden van drivers,kom je in instalatievenster,klik op enter(niet op R!,verwarrend maar als je nu op R drukt wordt de Recovery Console opgestart)
3)accepteer de gebruiksovereenkomst(fdruk F8)
4)druk in volgende scherm op R,nu gaat de herinstalatie wel beginnen
5)no kopieren bestanden naar hardeschijf gaat comp rebooten(druk nu niet op toets!)
6)instalatie gaat door in grafische modus(hou producykey bij de hand!)
7)hoewel het lijkt of windows opnieuw wordt geinstaleerd blijven je data en instellingen behouden
8)na instalatie naar Windows Update gaan voor updates en SP2
 
Geplaatst door martin van de mortel
Kijk daar kunnen we wat mee

Bedankt Gerard

Laat me even weten of het je lukt. Ik moet nu voor een dag of twee de deur uit en als het bij jou mislukt hoef ik het niet ook te proberen...:eek:
 
Geplaatst door DutchKnight


Laat me even weten of het je lukt. Ik moet nu voor een dag of twee de deur uit en als het bij jou mislukt hoef ik het niet ook te proberen...:eek:

Sorry maar dat gaat niet werken.
Heb net afgelopen week de Pc dus helemaal opnieuw moeten instaleren omdat ik bovenstaande niet wist.
Alle instellingen kwijt ect.
Daar baalde ik dus stevig van

Deze onthoud ik voor de volgende keer om dat niet nog een keer mee te maken.

Je zult het dus zelf uit moeten proberen of wachten tot ik weet aan de beurt ben :D
 
vergeet alles wat hierboven staat !!!
installeer gewoon je windows op hernieuw wanneer je je pc opstart.
formateer niet je schijf maar installeer windows gewoon op zelfde partitie
je moet akkoord gaan om er over te schrijven

even kort samengevat:
-pc startup
-druk F11 voor boot menu
-kies cd-rom
-installeer windows over de huidige versie
-download sp2 en installeer deze opnieuw
-installeer al je programma's van voordien terug
(let wel op dit is gewoon iinstallatieprogramma opstarten en in 5 seconden is alles geinstalleerd omdat de bestanden al op je pc staan, kies wel niet om er over te schrijven natuurlijk :p)
 
al je bestanden van je programma's etc blijven behouden dus :)

wel backup doen van je documents and settings gezien dat bij je windows hoort en ik niet zeker ben of dat wel behouden blijft ...
 
Geplaatst door martin van de mortel


Sorry maar dat gaat niet werken. :D

Ben er weer! Jammer had gehoopt dat je me zou zeggen: Ja het werkt... Nu moet ik zelf alle moed bijelkaar verzamelen. En daar er nu twee oplossingen zijn moet ik niu ook nog kieze (of liever gokken) met welke ik ga beginnen...
 
Als ik het nu zou moeten doen........
dan.........

Kies ik voor de oplossing van Deci456
Waarom? gewoon op gevoel
 
Geplaatst door martin van de mortel
Als ik het nu zou moeten doen........
dan.........

Kies ik voor de oplossing van Deci456
Waarom? gewoon op gevoel
[/QUOTE

Vrouwelijke intuïtie?:evil:
 
ja hallo... ik probeer gewoon te zeggen wat ik ga doen de volgende keer als ik weer aan de beurt ben om de zaak te herinstaleren.

Waarom die duivel ? slaat nergens op.
En als je een beetje goed nadenkt dan weet je dat Martin toch echt een jongensnaam is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan