Xp Prof sp2 opnieuw instaleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

apoe

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2001
Berichten
699
Hoe kan ik Xp weer opnieuw instaleren met zo min mogelijk verlies van bestanden.
Mijn C schijf (partitie)begint aardig vol te lopen,Xp heeft ook al wat kleine probleempjes.
Hoe pak ik dit nu slim aan?
 
Beste kan je de pc schoonmaken met ccleaner http://www.ccleaner.com/ (ook het register) dan via schijfopruiming > Tablad meer opties alle herstelpunten behalve de laatste verwijderen.
vervolgens windows herstellen:
http://www.ptcc.nl/frame_bestanden/tips/xpherstellen.htm

Dan virtueel geheugen uitschakelen, opstarten in veilige modus en de schijf defragmenteren, weer normaal opstarten virtueel geheugen weer aanzetten op aangepaste groote en die dan zowel de begingroote als maximale grootte op 2x de grootte van je ram geheugen zetten.

En uiteraard scannen op spyware en virussen.
 
Er is veel meer vrije ruimte op de schijf,XP is redelijk stabiel op dit moment.
Ik heb echter mijn twijfels.

Ik vermoed zelf dat er na een "Repair" aktie,de zaak instabiel is geworden.
Die moest ik doen omdat XP sputterde tegen een door mij uitgevoerde upgrade van de PC
T.w. Moederbord Asus P5VDC-X serie,Processor Intel Pentium 4 805 Dual Core 2.66 Ghz
1024 Mb intern geheugen.

Xp vroeg tijdens de reparatie om mijn CD key,de orginele CD was onleesbaar geworden,dus met een andere CD (dus ook key) de zaak weer aan de gang gekregen.

Tja of dat nu het probleem is ?

Tijdens scanreg komt trouwens de melding ''IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL''

Ik wacht nog even af,maar ik zit er zwaar over te denken om XP schoon opnieuw te instaleren.
 
Die melding krijg je als de drivers niet goed werken, of het geheugen een probleem heeft met de cas instellingen.
 
Dat weet ik,maar Xp draait zoals beschreven,start zonder deze melding op.
Wat bedoel je met cas instellingen? (virtueel geheugen?)= nu dubbele van mijn RAM.
 
Hier een uitleg daarover, het heeft niets met je virtuele geheugen te maken, wel met DDRll, die een hogere cas moeten hebben dan b.v. DDRl of sdram.

Maar de videodrivers zijn vaak de grootste boosdoener voor die melding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan