XP professional installeren op een HP laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpitfireII

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
Ik heb pas geleden een HP dv9825nr gekocht met daarop Vista 64 bits. Omdat ik bepaalde programma's er niet op kan draaien wil ik ook graag weer Windows XP installeren, maar hij ziet geen harde schijf tijdens de installatie. Ik heb de BIOS geupdate naar de laatste nieuwe versie, maar ik kan de opties zoals 'AHCI' 'Combined Mode' en 'Enhanced Mode' niet vinden. (ik had op een ander forum gelezen dat het daarmee te maken kon hebben)

Verder heb ik een externe USB floppy drive, waarmee ik tijdens de install drivers kan laden, maar ik kan de juiste drivers niet vinden. Ik heb op de site van Intel de Matrix Storage Manager driver eropgezet en die geladen tijdens XP, maar toen vond hij nog steeds geen schijf. Kan een van jullie misschien een link sturen van de goede driver? Of is er iets anders aan de hand?

Alvast bedankt
Alex

je hebt wel de sata drivers voor je harddisk geïnstalleerd.

Volgens mij lukt dit niet omdat tijdens de install specifiek naar de A drive gekeken wordt.
Je externe USB drive is nooit een A drive.

Voor je BIOS, het kan ook IDE Compatibe mode heten om de drive toch te laten herkennen zonder SATA drivers.

Als ik het mis heb dan horen we het wel, maar hier liep ik zelf ooit tegenaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
@puppie

in Vista wel ja en daar herkent hij ook gewoon de schijf

@Arctic Joe

IDE compatible mode kan ik ook niet vinden in de bios

Moet ik misschien een sata driver slipstreamen? zo ja, welke?

Laatst bewerkt:
weet je welk merk harddisk er in de laptop zit?
zo ja dan kun je bij de fabrikant sata drivers ophalen.

Op de website van HP kan je alle benodigde drivers vrij makkelijk vinden.
Je hoeft alleen het typenummer van je laptop in te geven.

@ Arctic Joe

ja dat weet ik, maar de SATA drivers zie ik nergens, als jij ze kan vinden zou het geweldig zijn, ik heb een dv9825nr.

weet je welk merk harddisk er in de laptop zit?
zo ja dan kun je bij de fabrikant sata drivers ophalen.
Voor de harde schijf heb je geen drivers nodig, maar wel voor de Sata controller die op het moederbord zit ;) .

@ SpitfireII: Ik heb is gezocht op de HP site, maar er zijn niet veel XP drivers voor voorzien voor die laptop, dus vrees ik ervoor of het wel mogelijk zou zijn om XP erop te installeren.

Op een ander forum had ik gelezen dat een versie van XP incl SP3 meer drivers bevatte, zou dit voor mij een oplossing kunnen zijn, of is het handiger om vista 32 bits proberen te installeren.

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij dat dat geen oplossing is aangezien die drivers moeilijk te vinden zijn ( als het al wel ooit geschreven is) , en dan lijkt het mij sterk dat het wel in SP3 zou zitten.

Mijn ASUS heb ik ook van Vista naar XP omgebouwd, en sommige drivers zijn eigenlijk alleen voor Vista bedoeld, maar werken ook prima onder XP. Probeer het gewoon.
Voor Vista zijn er namelijk wel Sata drivers aanwezig op de website van HP.

Driver: Intel Matrix Storage Manager,
Description:
This package contains the Intel Matrix Storage Manager for the supported notebook models and operating systems. It is used to install or update the Intel Serial ATA (SATA) Advanced Host Controller Interface (AHCI) Controller Driver.

Give it a try.

in het eerste bericht staat dat die drivers niet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan