xp proffesional instaleren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha barry

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Berichten
175
hoi allemaal,

mijn pc met windows xp home start niet meer op. hij komt tot het scherm dat de pc niet correct is afgesloten, en dat je kan kiezen tussen veilige modus, en normaal opstarten; dan druk ik op enter en reset de pc zich weer.

maar nou heb ik een cd van windows xp proffesional weten te regelen, maar als ik dan boot vanaf de cd, laad de cd wel en dan wil ik xp prof. te installeren en dan blijft het scherm continu staan op 'bezig met onderzoeken van de schijf

iemand hier een idee voor?

b.v.d.
Barry
 
Uhm..."nou heb ik een cd van windows xp proffesional weten te regelen...." waar is je cd dan die bij de computer hoort. Ik wil je best helpen maar dan moet het wel legaal zijn....
 
Booten vanaf CD en kiezen voor de recovery console, chkdsk /f /r uitvoeren om te kijken of je schijf nog in orde is.
 
t is een orginele cd van een maat van me geleend
en als ik op herstel druk (R) dan krijg ik het zelfde: dat die de schijf aan het onderzoeken is

en de eerste keer dat xp er op gezet was was in de winkel dus heb er zelf geen cd van

ik begin nu toch wel een beetje te denken dat de harde schijf misschien kapot is
 
Laatst bewerkt:
dat wordt dan een nieuwe kopen want ik ken verder niemand die er nog ergens een heeft liggen.
maar ik zal t is proberen dan
 
vanmiddag nieuwe harde schijf gekocht, cd van windows erin, en hij begon gelijk met installeren.

was dus wel de harddrive
 
toch nog €52,- voor 160 GB, ze hadden er ook nog een van 80 gig, maar dat scheelde maar 3 euro
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan