XP profiel probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toine

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Hallo,
Ik heb W-XP recent opnieuw geinstalleerd. Ik sta bekend als beheerder. Echter: iedere keer als ik een instelling wijzig, bv naar klassieke instelling en ik sluit mijn pc, start deze op dan staat alles weer in de oude situatie.
Wie heeft advies?? Buroblad, vormgeving e.d. verdwijnen steeds. Vervelende is omdat 2 pc's aangesloten zijn mijn zoon niet op internet kan omdat ie de instellingen steeds terugdraait

Je kunt profilen aanmaken in windows, en ook in XP, daarmee kun je beletten dat mensen permanent settins veranderen. Misschien dat je ff in XP tweak tooltje moet zoeken cq downloaden. dan kan je die instellingen nalopen.
Profielen of profiles worden gebruikt in netwerken zodat mensen bv niet zelf troep kunnen instaleren andere background kunnen instellen etc etc. Bedoeld om het leven van sys admins een beetje rustiger te maken.

Maar nogmaals ga zoeken naar een tweak tool bv http://www.tweakxp.com/tweakxp/

succes

kalfsnor,

Ik heb tweak. Er stond aan ge v't configuratiescherm bescherming aan!??
ik probeer het morgen verder. over een paar uur gaat de wekker.
alvast bedankt en wellicht tot morgen,
Gr.

als die bill gates troep goed loopt moet je t verder eigenlijk met rust laten. Ik tweak alleen via de regedt32 maar das nog linker maar wel leuk.

Succes

hallo kalfsnor,
profiel staat op lokaal profiel. ik dacht in 1e instantie de oplossing via tweak te hebben maar helaas. Iedere keer krijg ik de oude instelling, buroblad, type taakbalk e.d. terug. Je wordt er ... van!
Graag nog advies.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen anders doet deze pc niet wat ik wil!

Laatst bewerkt:
hallo K.
Ben niet terug vanuit Tilburg. ik ga jouw voorstel proberen. morgen zie je of het gelukt is.
Gr,
toine
============
Kon het niet laten om het te proberen. Helaas. Ook dit lukt niet.
als je bv de taakbalk-grijs wijzigt in groen dan zet ie 'm even later weer terug in grijs.
Wat wel opvalt is dat tussendoor een zwarte "flits" komt waarna de oude situatie zichtbaar is!!!! Misschien heeft dat ook met een instelling te maken???
(ik heb niets gedronken!!)
Ik hoop dat ik binnenkort een oplossing hiervoor heb.

gr,

Laatst bewerkt:
niets lukte. Uiteindelijk de noodgreep toegepast.
Schijf leeg en alles opnieuw geinstalleerd.
nu werkt alles perfect.

Hoi Toine,

alles ok weer dus?
Al je troep kwijt, ik bedoel je docs enzo?
FF niet meer tweaken misschien, tenzij je je reg backupped. Fin succes, groetjes, Kalf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan