XP reboot na 3 minuten vanzelf indien IE opgestart wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

venray

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2004
Ik heb sinds kort mijn ADSL-modem gekoppeld aan een nieuwe computer met Windows XP. Na 3 minuten op internet gesurft te hebben met IE start de computer vanzelf opnieuw op. Er is verder helemaal nog niks geinstalleerd, dus geen virusscanner of firewall die roet in het eten kan gooien. Wat is er aan de hand en wat kan ik er aan doen?

Krijg je nog een foutmelding over bijv RPC?

Nee, wel een melding dat er een fout is ontstaan waardoor het apparaat over een x-tal seconden opnieuw opgestart zal worden. Helaas heb ik de computer hier niet bij de hand, anders had ik het precies kunnen nagaan.

ik kan zaterdag weer bij de bewuste computer en ga het dan zeker uitzoeken, bedankt voor de hulp!

Zonder virusscanner het internet op dat is vragen om problemen.

ik was het systeem nog aan het installeren en had (serieus) pas 3 sites bezocht om het systeem te testen....de virusscanner moet nog geïnstalleerd worden.

Dus de volgende keer ga je anders installeren neem ik aan.

Blaster is heel snel. Toen ik hier een pc opnieuw had geinstalleerd had ik hem binnen één minuut te pakken.

Kan Norton Antivirus 2003 het virus verwijderen of moet dat handmatig gebeuren?

ik had windows geinstalleerd op de nieuwe pc van mn moeder en had blaster te pakken na een paar minuten. ze dacht gelijk welke prutser haar een nieuwe pc had aangesmeerd hahahaha

was wel minder dat het karweitje een uurtje langer duurde, de ene helft om mn moeder gerust te stellen en de ander om opnieuw te beginnen met installeren

Wat ik altijd doe als ik xp opnieuw geinstalleerd heb, is gelijk de beveiligingpatch draaien die voorkomt dat je het blastervirus krijgt. Zo kun je hem niet meer krijgen ook al is Norton nog niet geinstalleerd.

Beveiligingspatch staat op een cd die ik heeeel vaak nodig heb :)
@Puppie, je hoeft geeneens een site bezocht te hebben om het virus te krijgen.

Begrijp ik uit het verhaal dat je hem ook opnieuw geinstalleerd hebt?
Dan is het mogelijk dat in de CD's die je hebt gebruikt het virus zit.

Als het idd het blaster is lijkt het me niet dat die mee komt met een cd

Draai de fixblast en de BEVEILIGINGSPATCH en je bent er waarschijnlijk van af. Zet die patch op een cd zodat je hem volgende keer direct na het installeren van Windows draait.

Probleem komt bij mij (en al mijn kennissen) in ieder geval nooit meer voor.

Je krijgt hem anders zodra je internetverbinding maakt. Niets besmette cd of zo.

Net wat Wim1960 zegt, je hebt hem binnen een minuut te pakken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan