XP reboot tijdens spel

• Onderwerp starter Onderwerp starter prinz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

prinz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Hallo,

Ik heb nou al geruime tijd last van het volgende probleem:

Tijdens het spelen van spelletjes, bijv. Trackmania, The Sims, Alien Shooter reboot mijn PC wel eens spontaan !

Deze spellen zijn niet bepaald zwaar en mijn PC is ook niet de sloomste:
3.2 Ghz
1 GB Ram
ATI Radeon 9800PRO 128MB

Ik draai XP Pro met SP2

In het logboek vind ik telkens dezelfde fouten terug:

(Waarschuwing) TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP. (gebeurtenis 4226, bron tcpip)

(FOUT)De NEC PCI to USB Enhanced Host Controller-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden. (bron: Service Control Manager, gebeurtenis 7000)

(FOUT)DCOM kreeg foutmelding 'De servicedatabase is vergrendeld. ' bij het starten van de netman-service met de argumenten '' om de server
{BA126AE5-2166-11D1-B1D0-00805FC1270E} te starten (bron: DCOM, gebeurtenis 10005)

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Virussen heb ik niet en ik scan regelmatig met anti-spyware progs.

Doe het volgende, dan krijg je de volgende keer een blauw scherm ( BSOD ) en dan kan je de gegevens opschrijven, daar kunen we meer mee:

Ga naar Start --> rechtsklik op Deze Computer --> Eigenschappen --> tabblad Geavanceerd --> en kies voor Instellingen onder het kopje Opstart- en herstelinstellingen --> haal dan het vinkje weg voor de regel De computer automatisch opnieuw opstarten.

Schrijf dan de volgende dingen op:

bsod_big.gif

Ik heb dit probleem zelf ook gehad. Heb toen ook dat vinkje weggehaald. Dit hielp niks. Ik heb toen de voeding vervangen. Dit verhielp het probleem wel.

Groeten Merkie18.:D

Merkie, dat vinkje verhelpt het probleem ook niet als je goed leest, het zorgt ervoor dat je een foutmelding krijgt, waar we meer mee kunnen.

Die blauwe schermen kunnen verschillende oorzaken hebben waaronder voeding maar dat hoeft niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan