XP registratiecode op twee pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Hey!

Ik heb ffe een vraagie over het registreren van windows XP.
Al heb je één oude pc waar XP op draait met daarop de XP registratie sticker.
En een tweede nieuwe pc waar XP op nog geregistreerd moet worden.

Al voer ik dan op PC 2 de registratiecode in van PC 1, neemt de tweede PC de registratie dan over?
En wat als ik de 1e PC weer eens een keer gebruik?

Mijn vraag gaat dus over het overnemen van de licensie van Windows XP.
Kan iemand dit beantwoorden?

Alvast Thnx! :)

Dus als je het legaal wilt doen en het niet om een OEM versie gaat dan moet xp van de 1e pc af en dan pas mag je xp op de 2e installeren

Al heb je één oude pc waar XP op draait met daarop de XP registratie sticker.
OEM versie dus, die kan je niet op een andere PC activeren, of je moet de microsoft klantenservice bellen en via telefonisch activeren.

Mijn vraag gaat dus over het overnemen van de licensie van Windows XP.
In principe is het alleen maar mogelijk om een XP op een nieuwe PC te installeren met een coorporate edition, maar je mag 1 licentie, maar op 1 PC tegelijk installeren.

Overigens is de corporate edition 3 x zo duur als een OEM ;)

Ik wil dus gewoon XP op de nieuw hebben. Dat is logisch.
Maar al zet ik dan die oude PC weer aan? Wat is er dan?

Ik wil het niet illegaal doen of zo hor,..

(dus mag ik officieel XP niet eens van mijn oude op de nieuwe pc overzetten??)

Laatst bewerkt:

Nope, OEM licentie hoord bij de pc en niet bij de gebruiker. Dus kun (lees mag) je die niet overzetten van pc naar pc.

Wat er illegaal allemaal wel mogelijk is hebben we het niet over

Officieel behoort de versie die je nu in bezit hebt, bij de PC waarop de sticker staat.

Dit is een versie die geactiveerd dient te worden en waarbij tijdens activatie gecontroleerd wordt of hij nog op de juiste PC staat, want de eerste keer dat jij je windows op die computer activeerde is dat bij M$ netjes opgeslagen en wordt dus nu bij activeren gecontroleerd.

Je zal die versie dus niet eens via internet kunnen activeren als deze niet op de juiste PC staat.

Een kanttekening bij dit verhaal is dat er fouten op kunnen treden bij PC-upgrades, waarbij de computer uitgebreid wordt met hardware, waardoor de activatie niet meer mogelijk was. Hiervoor kan je je windows ook telefonisch activeren bij M$-klantenservice.

Als je je OEM op een andere PC zal willen hebben, dan kan je hem wel installeren, maar zal je M$-klantenservice moeten bellen om hem te activeren en daarbij ben je dan afhankelijk van de medewerker die je aan de lijn krijgt, of deze meewerkt of niet.

nogmaals als laatste: 1 licentie mag maar op 1 PC tegelijkertijd geinstalleerd zijn.

Een OEM niet, een corporate wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan