XP samen Met NT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisco18

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Berichten
283
Hoe komt het dat ik WINDOWS NT en Windows XP niet op twee verschillende partietites kan instaleren :(
 
Omdat...........

Jij ons niet verteld hoe je de partities hebt gemaakt , staan deze op 1 schijf.
Hoe groot is die schijf.
Is het fat32
Wat heb je als eerste geinstalleerd.
 
Geplaatst door puppie
Omdat...........

Jij ons niet verteld hoe je de partities hebt gemaakt , staan deze op 1 schijf.
Hoe groot is die schijf.
Is het fat32
Wat heb je als eerste geinstalleerd.

Bedankt voor je reactie.

Ik heb maar 1 harde schijf van 12 GB ingedeeld in tween. Ze zijn allebei NTFS. Ik heb eerst XP geinstaleerd. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Oke,
Normaal gesproken installeer je eerst de oudste versie in dit geval dus NT dan pas xp.
Er wordt dan ook een dual boot gemaakt.
 
Geplaatst door puppie
Oke,
Normaal gesproken installeer je eerst de oudste versie in dit geval dus NT dan pas xp.
Er wordt dan ook een dual boot gemaakt.
Ik heb net mijn hele hardeschijf geformateerd en weer in ttweeen verdeeld. Alleen lukt het me niet om Nt te instaleren waaraan kan het liggen denk je ?
 
Je zet NT wel op de c schijf.
Hoe heb je de c geformatteerd als ntfs of als fat32
 
Wat ik me nu afvraag is of NT wel op een ntfs schijf wil.
NT was er voor windows 2000 en ik dacht dat win2k de eerste was die gebruik maakte van ntfs.:eek:
 
Geplaatst door puppie
Wat ik me nu afvraag is of NT wel op een ntfs schijf wil.
NT was er voor windows 2000 en ik dacht dat win2k de eerste was die gebruik maakte van ntfs.:eek:

Dus toch maar naar FAT32 formateren ?
 
in iedergeval zou ik 1 partitie in fat32 maken daar NT opzetten en kijken of het dan wel werk.
Daarna xp op ntfs zetten.
 
Hoi,
Als je toch de schijf leeggemaakt heb, gewoon niet de schijf partitioneren/formateren. dat kan je met de installatie van WindowsNT wel doen.
WindowsNT kent overigens fat32 niet. Alleen Fat16 en NTFS.

Dus, met fdisk oid alle partities weggooien en de NT installatie starten. de installatie zal de schijf zien en je de optie geven om te partitioneren.
Let wel, het kan zijn dat NT je hardware niet (goed) herkent. NT is uiteraard een os van heel wat jaren geleden. toen waren er nog geen harddisks van 200Gb :)).
Het is dus mogelijk dat je met een omweg wat nieuwere drivers moet installeren op je NT installatie (sp6 drivers). Ik weet zo even niet uit het hoofd hoe dat precies ging, maar ff zoeken en dan kan je er wel wat over vinden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Edwin
 
Bedankt allemaal.

Het is gelukt om NT te instaleren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan