xp setup herhaalt steeds!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

smulliesmul

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
hoi,
na vele vastlopers(bevriezen) heb ik format c gedaan en xp prof.opnieuw geinstalleerd, althans dat was de bedoeling, maar na de nieuwe setup, begint ie steeds opnieuw te installeren??????
of ........de pc loopt continue vast, daar bedoel ikmee: dat niks meer werkt...........plz help?

jetway p4xfbu p4 moederbord
intel cel.2.2 ghz
cooler cpu socket 478
vga ati radeon 9600 128mb
ddram 256mb pc2700 333
hdd 80 gb 7200rpm ide

:mad:

Er komt een moment tijdens de setup dat je een soort (zeg maar) zandloper in beeld krijgt. Op dat moment heb je zoveel secondes de tijd om de cd er uit te halen. Daarna sluit de setup af en wordt daarna weer opnieuw opgestart. Hierna wordt er weer om de cd gevraagd.

Ben je dat misschien vergeten? Dan zou je setup n.l. ook opnieuw beginnen.

Nou dat durf ik niet te zeggen.
Ga het eerst maar eens goed doen :D en kijk hoe het loopt.
Er komt later (op het eind) nog een keer zo'n zandloper. Hou daar rekening mee. Ik wil nog wel eens in huis gaan werken tijdens een setup maar dat is me al meerdere keren opgebroken :cool:

ben bezig xp opnieuw te instal. en weer loopt alles vast!!!!!!
dat gebeurt nou steeds al die ong. nog 30 min. te gaan meld..........rara

Je had veel vastlopers en bevriezen met de oude XP. Heb je ook gekeken of je een virus had?

Nog iets..........controleer de cd eens. Als er een vette vinger o.i.d. opzit zou de boel ook vast kunnen lopen.

heb inmiddels een andere schijf erin , maar nog steeds hetzelfde...................ik denk dat er een virus opzit maar hoe krijg ik die er nu nog af????
:(

hoe krijg ik die er nu nog af????
Met formatteren verdwijnt alles van de schijf. Het kan dan alleen nog maar in de boot zitten.
Mocht dit zo zijn........ik heb er geen ervaring mee.
Moet ik even voor surfen.

Start even op met een win98 opstartdisk en doe eens fdisk/mbr heb je de masterboot virus vrij.
Daarna de hele schijf opnieuw formateren en dan instaleren.
Het probleem dat je winxp niet kunt instaleren kan ook zijn dat er nog wat corupte bestanden op je mbr staan, hoeft geen virus te zijn.

xp is met succes geinstalleerd nu :))))
nou afwachten of ie met instal. van de rest, doorloopt .
ik hou je op de hoogte
thx

installatie gelukt,verder alles erop kunnen zetten, maar............................helaas steeds vastlopen..................heb met 98disk geprobeerd om :
fdisk.mbr te doen , maar daar kom ik niet uit want zoals hier op het forum wordt gezegd, dat achter a......fdisk,mbr getypt moet worden en dan gaat het vanzelf, nou niet bij mij...
dus....ik weet het niet meer
:((((
iets kapot misschien?

Misschien heb je aan deze uitleg iets meer. Je moet n.l. ook nog voor de c:\ kiezen. Ik ga er vanuit dat je het systeem op de c: had.

Met fdisk/Mbr Bootvirus verwijderen of Master Boot Reccord Opschonen
Een bootvirus verwijderen kan men, niet door alleen maar Format C: te doen en alles van de schijf te gooien . De boot-virus zit immers op de boot-sector en kan op die manier niet verwijdert worden .Daardoor moet de boot-sector gekuist worden met FDISK/MBR.
Daarom met men een opstartdiskette maken (WIN98 OPSTARTDISK WERKT PERFECT) waarop de volgende bestanden staan . IO.SYS; MSDOS.SYS; COMMAND.COM; FORMAT.COM; SYS.COM; en FDISK.COM. Doe zeker de schrijfbeveiliging open van deze nooddiskette zodat een virus-besmetting kan voorkomen worden .Bij infectie start je op van vernoemde diskette, tik FDISK/MBR (enter) en daarna sys c: ( enter)
Op dit moment is de essentie van je systeem al gegarandeerd virusvrij . Wanneer je nu van de harde schijf opstart met een ingedrukte Shift-toets (DOS-Versie 6.0 àf WINDOWS) kan je het virus zich al niet meer in je geheugen planten . Als het alleen om een boot-virus gaat ,ben je er vanaf .
Het zelfde systeem kan helpen wanneer je eventueel met een niet DOS of Windows partitie bv NTFS (ongeweten) opgezadeld zit of bv een linux-versie op je pc geinstalleerd was .
Dit kan bij de oude Dos versies gebruikt worden en de windowssystemen gebruikt worden . Voor XP hoef je eerst geen lowlevel te gaan doen omdat dit systeem geen dos meer kent . Daarvoor heb je de tool lowlevel nodig van je harde schijf.
Na het uitvoeren van fdisk/mbr en fdisk kan de harddisk geformateerd worden.

Overigens.....heb je wel alle drivers er al op staan? Zijn ze allemaal recent?

Wat staat er b.v. in het logboek.
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/Logboeken? Kijk bij toepassing en systeem.
Let dus op de tijd dat je een vastloper hebt en kijk vervolgens na het opnieuw opstarten in dat logboek.

poehhhhhhh
in het logboek staat:::
systeem eigenschappen fout,opstartstuurprog.word niet geladen:SAVRTPEL-SPBBCDRV.
toepassingsfout:vastgelopen toepassing:
CfgWiz.exe versie 5.0.0.46
vastgelopen module,hungapp.0.0.0.0.
dan nog waaeschuwingen:event systeem(52)

en het wil niet zoals je uitlegt met die 98disk.
ik kan geen .fdisk/mbr doen wel fdisk maar dan krijg ik voor mij rare dingen!
zou het aan de xp schijf liggen?is wel een kopie
verder wel alle driver erop.
als ik te lastig word, moet je het zeggen , dan stop ik ermee en zie wel eens hoe hier uit te komen
:(

Nee hoor, echt niet lastig. Daar is Helpmij voor.

The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
SAVRTPEL
SPBBCDrv

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
-----
The description for Event ID ( 11 ) in Source ( nvraid ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: .
----18X---

En weet je wat nou zo leuk is? Die link werk niet :rolleyes:
Ik ga even verder zoeken. Kun jij ondertussen ook doen. Gewoon savrtpel spbbcdrv.

Ik ga de tweede lezen.

Hier kun je de eerste inf downloaden
Ik pas zo aan voor de 2e

Dit is de tweede.

Nu moet ik nog uitzoeken waar ze in moeten. Volgens mij staan ze ergens in system of system32.
Ik pas weer aan.
Ze horen in de map van Norton Antivirus.
Ik zag ergens iets van Norton. Even verder kijken.
Pas weer aan.

Hm, iets met een server.
Weet je wat? Zet die twee bestanden op een floppy voor de zekerheid.
Zet ze ook in de map c:\program files\------------\Norton Antivirus.
Als je NIS hebt hoort Norton Int. Sec. op de plek van ----
Heb je alleen Norton Antivirus dan zet je Norton Antivirus op de streepjes.
Sorry hoor, ik weet niet hoe groot je kennis is.

Laatst bewerkt:
heb inmiddels alles van norton eruit gegooid, gescand met: cwshredder,adaware se en spybots&d in veilige modus.
maar nu?

Het is normaal als er niets vastloopt :D Al helemaal niet in de veilige modus. Dan lopen er n.l. een heleboel processen niet mee. Die worden niet mee opgestart.
Zal Norton ook niet mee opgestart worden vandaar geen vastloper.

Maar, het was de bedoeling dat je die twee files in de map van Norton Antivirus plaatste LOL
Heb je Norton er af gehaald...........nou ja, is ook een manier. En nu er weer gauwwwww opzetten als een haas.

Je mistte n.l. 2 files van Norton. Daardoor ging hij hangen.

lol dit was de gemakkelijkste manier, had die norton net gekregen van iemand maar die heeft er zelf ook problemen mee :P hoorde ik net.
zal zo weer ff proberen op de normale manier om te zien og alles weer oke is .....
ben benieuwd!!!!!maar..............de vastlopers begonnen al voor de nieuwe norton,vandaar die format c.........well je hoort me vast nog;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan