xp setup ziet tweede hd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
pc amd 1800 met 2 ide aansluitingen.
Op ide 1 zitten hd1 80 GB master en hd2 10GB slave. Op ide twee de rom spelers, maar deze laat ik buiten beschouwing.

In de bios worden beide schijven gezien, de 80 GB als master op primaire ide, de 10 GB als slave op primaire ide, helemaal zoals het moet.

In Windows XP Home sp 2 zie ik beide schijven, ik heb de 10 GB in Win xp geformatteerd, in ntfs.

Op zich lijkt alles helemaal goed. Maar het systeem is onstabiel, ik wilde zonder dat het draaiende OS werd aangetast, nog een win xp installatie doen op de 2e HD van 10 GB. Ik doe dit vaker als de mogelijkheid er is. In het geval er iets misgaat, als instabiliteit pc niet in software zit, kun je altijd nog terugvallen op de oude installatie. Ik krijg dan een dual boot systeem, een schone en oude installatie het liefst op 2 aparte schijven.

Windows setup gedraaid, maar daar gaat het fout. Bij het toewijzen waar ik windows wil installeren ziet hij alleen C, de 80 GB schijf. De 10 GB schijf wil hij niet zien. Diverse malen geprobeerd, maar de schijf blijft onzichtbaar in windows setup, terwijl de bios hem wel ziet en de windows installatie ook. Aangezien ik dit nooit aan de hand heb gehad, mijn vraag hier.

Bijvoorbaat dank voor de oplossing
 
Wellicht is de (partitie op de) schijf nog niet actief:

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer
en nu rechtsklikken op de betreffende schijf (of partitie)
 
Wellicht is de (partitie op de) schijf nog niet actief:

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer
en nu rechtsklikken op de betreffende schijf (of partitie)


ik heb de schijf geformatteerd, en benaderd, dus het lijkt mij niet dat dat de partitie niet actief is, hij krijgt gewoon een drive letter in XP, alleen niet in de setup. Maar ik neem deze tip wel mee als ik weer naar deze probleem pc afreis :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan