XP slaat geheel vast als ik ong. 10 min niets doe!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Whoppie

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
14
Hallo,

Mijn systeem slaat helemaal vast als ik even niet aan de computer zit.
Na ongeveer 10 minuten. De enige optie die ik dan nog heb is de stroom onderbreken.
Normaal afsluiten werkt dan ook niet meer.
Ik heb XP al drie keer opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen.
Het betreft een nieuwe computer.

Enkele gegevens:
Computertype ACPI Multiprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack [ TRIAL VERSION ]
Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Moederbord:
CPU Type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2000 MHz (10 x 200) 3800+
Moederbordnaam Abit NF-M2S / Acer EM61PM/EM61SM / ECS GeForce6100SM-M / Packard Bell MCP61SM-AM
Moederbord Chipset nVIDIA nForce 6100-4xx, AMD Hammer
Systeemgeheugen [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type Award (04/04/07)

Scherm:
Video kaart nVIDIA GeForce 7300 LE (MSI NX7300LE-E)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 7300 LE

Multimedia:
Geluidskaart Realtek ALC888 @ nVIDIA MCP61 - High Definition Audio Controller

Opslag:
IDE controller NVIDIA MCP61 Serial ATA Controller
IDE controller NVIDIA MCP61 Serial ATA Controller
IDE controller Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Harde schijf Generic USB CF Reader USB Device
Harde schijf Generic USB MS Reader USB Device
Harde schijf Generic USB SD Reader USB Device
Harde schijf Generic USB SM Reader USB Device
Harde schijf SAMSUNG HD320KJ (298 GB, IDE)
Optische Station TSSTcorp CD/DVDW TS-H653L (DVD+R9:8x, DVD-R9:8x, DVD+RW:18x/8x, DVD-RW:18x/6x, DVD-RAM:12x, DVD-ROM:16x, CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM)
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) [ TRIAL VERSION ]
Geheugencapaciteit [ TRIAL VERSION ]

Netwerk:
Primair IP-Adres [ TRIAL VERSION ]
Primair MAC-Adres 00-19-21-F0-20-31
Netwerkkaart NVIDIA nForce Networking Controller (192. [ TRIAL VERSION ])

Ik heb alle cookies verwijderd en in Registry Smart geen fouten.
An AdWare Alert krijg ik deze melding:
p2p
Grokster
hkey_classes_root\magnet\content type (value: (Default))
hkey_classes_root\magnet\content type
hkey_classes_root\magnet\defaulticon (value:(Default))
hkey_classes_root\magnet\defaulticon
hkey_classes_root\magnet\shell\open\command (value:(Default))
hkey_classes_root\magnet\shell\open\command
hkey_classes_root\magnet\shell\open
hkey_classes_root\magnet\shell\(value:(Default))
hkey_classes_root\magnet\shell
hkey_classes_root\magnet\(value:(Default))
hkey_classes_root\magnet\(value:URL Protocol))
hkey_classes_root\magnet\


In Hijack This:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 7:34:18, on 6-8-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
C:\Program Files Downloads\Registry Smart\RegistrySmart\RegistrySmart.exe
C:\Program Files Downloads\Adware Alert\AdwareAlert\AdwareAlert.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files Downloads\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.designprojectstoffering.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\2.1.615.5858\swg.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AdwareAlert] C:\Program Files Downloads\Adware Alert\AdwareAlert\AdwareAlert.exe -boot
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} (DivXBrowserPlugin Object) - http://go.divx.com/plugin/DivXBrowserPlugin.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

In Spybot Search&Destroy:
SpywareBOT - 1 entries
Adware Alert - 2 entries
Stat counter - 1 entries

In het logboek staat geen vermelding als het systeem vastloopt.

Heeft iemand misschien enig idee wat hier aan de hand is?
Uw hulp zou meer dan welkom zijn!!!

Groetjes,
Whoppie.
 
Hoe staat je schermbeveiliging ingesteld (in tijd) / hoe staan de andere powersafe instellingen?
 
De schermbeveiliging heb ik al uitgeprobeerd. Staat ie op 5 min. dan springt hij gewoon op schermbeveiliging en loopt na 10 min. alnog vast. Zet ik hem op bijv. 15 min. dan haalt ie de schermbeveiliging niet eens.

Mbt je 2e optie: ik weet niet wat je bedoelt. Ik ben niet zo sterk in dit soort dingen.
Alles wat ik tot nu toe heb geprobeert heb ik op het internet gevonden.

Zolang ik maar met m'n muis ergens op klik, (maakt niet uit wat het is) blijft ie aan de praat.
 
Laatst bewerkt:
Misschien iemand die even de exacte volgorde weet om de powersafe / energie-instellingen schermpjes te bereiken?
Ik zit momenteel niet achter een XP machine, dus kan het niet even simuleren.
 
Nog even dit ter verduidelijking!!!

Dit is een nieuwe computer waar Vista op was (voor)geinstalleerd.
Hierop draaien sommige programma's niet dus heb ik er mijn (oude) XP Home Edition weer opgezet. Hierna ServicePack 2.

De problemen ontstonden al voordat ik alle software ging installeren.
Het moet dus ergens bij of net na het installeren fout gaan. (Dit scheelt veel tijd bij het zoeken)
Of bepaalde instellingen veranderen misschien?

Gr. Whoppie.
 
Ik gok toch op bepaalde powersafe instellingen : uitschakelen (parkeren) van hdd o.i.d.
Maar zoals ik al zei, ik kan even niet de schermpjes doorwandelen want ik zit momenteel niet achter een XP machine.
 
Chipset drivers?
Wat zijn dat en waar kan ik dat nakijken?

Gr. Whoppie.
 
hoelang heb je jouw computer al.
En maakt die niet wat herry.

Na veel PCs die ik gemaakt heb , komt het vaak door de temperatuur.
Wanneer je jouw kast open draait kom je mss een CPU blok tegen vol stof.
Spuit dat eens uit en stuur dan terug een post.
Als dat niet helpt kan het de voeding zijn.
Anders is het je mobo.

Natuurlijk moeten jouw drivers mooi geinstaleerd zijn.
Geef hij geen blauw scherm met een melding???
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net contact gehad met de leverancier van mijn (nieuwe) computer.
Volgens hem werkt de video driver niet goed.

De videokaart is geschikt voor Vista omdat dit al was voorgeprogrammeerd.
(NVIDIA GeForce 7300 LE)

Nu moet ik dus een video driver zien te vinden die hierop kan draaien en dus ook geschikt is voor XP. Want mijn Vista heb ik veranderd in XP.

Ik denk dat hier dan nog wel meer vragen over zullen komen.....:rolleyes:

Whoppie.
 
Daar ben ik eindelijk én ik heb goed nieuws..... :thumb:

Door mijn computer weer helemaal te formateren en na elke handeling 20 minuten te wachten (zéér tijdrovend, hahaha) heb ik kunnen achterhalen wat nou eindelijk het probleem heeft veroorzaakt!

Misschien heeft iemand hier iets aan:
Het blijkt dat het vastlopen ontstaat zodra ik in de werkbalk een snel-menu aanmaak!!!
Hoe het kan weet ik niet, maar dan maar icoontjes op het bureaublad.

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Groeten, Whoppie.
 
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad vandaag, ik was aan het kopieeren van de ene naar de andere schijf en elke 5 minuten sprong de computer in de reset en startte opnieuw op, ik ben toen eens in de logboeken gaan kijken en daar bleek ieder keer een foutmelding te staan ID 7301 Timeout bij de browser :shocked: Na veel gezoek bleek de ze fout te komen omdat ik de windows firewall had uitstaan en op de één of andere manier bleek dan elke 300 seconden de computer gereset te worden. Toen ik de firewall even aan heb gezet bleek het kopieeren van 100 Gb naar een andere schijf geen enkel probleem meer te geven.

Misschien heb je daar wat aan want eerst dacht ik ook een virus, koeling etc etc maar dat bleek dus heel wat anders te zijn. :)
 
Nou, we zijn weer terug bij af!! :(
Het probleem is er weer.

Dit heb ik staan bij Foutrapportge:10-8-2007 10:49 Application Error Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x016be710.

10-8-2007 10:50 Application Error Vastgelopen toepassing: drwtsn32.exe, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen module: dbghelp.dll, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen op: 0x0001295d.

10-8-2007 10:51 Application Hang Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

10-8-2007 10:52 Application Error Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x01681710.

10-8-2007 10:52 Application Hang Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

10-8-2007 10:53 Application Error Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x0176e710.

12-8-2007 10:23 Application Hang Vastgelopen toepassing: msimn.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

12-8-2007 15:07 Application Hang Vastgelopen toepassing: msimn.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

13-8-2007 10:24 Application Error Vastgelopen toepassing: drwtsn32.exe, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen module: dbghelp.dll, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen op: 0x0001295d.

13-8-2007 10:24 Application Error Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x03c83710.

13-8-2007 10:25 Application Hang Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

13-8-2007 10:26 Application Error Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x019b4710.

13-8-2007 10:26 Application Hang Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.



En ik kwam net tot de ontdekking dat de radio op mijn pc, gewoon doorspeelt terwijl deze volledig geblokkeerd is.

Iemand nog suggesties ipv opnieuw te formateren??

Gr. Whoppie.
 
Dit gaat verdacht veel lijken op een kapot geheugenmodul, vooral omdat ik steeds dezelfde adresrange voorbij zie komen bij verschillende fouten. Je kunt eerst proberen je kast open te zetten en eventueel een ventilator op de kast richten om te kijken of het geen koelingprobleem is voor de (zekerheid), je weet wel zo'n ding dat je bij ieder winkel kan kopen en als dat geen soelaas brengt dan zou ik memtest draaien http://www.memtest86.com/ WEL GOED LEZEN HOE JE DAT MOET DOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! , bij een uitgebreide rest kun je wel 24 uur bezig zijn, dus geduld. Zelf kwam er bij mij na 6 uur een fout uit, maar dan moet je het programma ook al de uitgebreide testen laten doen en niet de default test die binnen 5 minuten klaar is. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Athalon1951, (hahaha)

Ik ga me eens verdieping in jouw advies.

Tnx.
Whoppie.
 
Dit gaat niet lukken want dan moet ik de computer 24 uur aan de gang houden door constant mijn muis te bewegen. (zo om de 10 a 15 min.)
Dit lukt mij nooit om dat 24 uur vol te houden.

Ik heb inmiddels Internet Explorer 7 geinstalleerd.
Ook nu blijft hij vastlopen als ik icoontjes plaats in "start-->alle programma's'" of wanneer ik een snelmenu wil aanmaken.

Gr. Whoppie.
 
Dit gaat niet lukken want dan moet ik de computer 24 uur aan de gang houden door constant mijn muis te bewegen. (zo om de 10 a 15 min.)
Dit lukt mij nooit om dat 24 uur vol te houden.

Ik heb inmiddels Internet Explorer 7 geinstalleerd.
Ook nu blijft hij vastlopen als ik icoontjes plaats in "start-->alle programma's'" of wanneer ik een snelmenu wil aanmaken.

Gr. Whoppie.


Dan heb je niet de begeleidende informatie gelezen bij het programma memtest, want memtest draait van floppydisk en heeft helemaal niets met windows te maken. Als ik mij niet vergis, kun je niet eens de muis gebruiken maar alleen de oude DOS toetsen zoals TAB en Spatiebalk en de breakknop. Dit is n.l een puur DOS programma dat niets te maken heeft met wat voor besturingssysteem dan ook, anders zou het namelijk nooit kunnen werken als het onder Windows etc etc zou werken.

Dus je zult wat moeite ervoor moeten doen en echt de machine kan niet crashen omdat het via een bootfloppy werkt, als het al crash wanneer je het programma start, kun je maar beter de machine in de autopers mikken op een autokerkhof want dan heb je er geen fluit meer aan. :cool:
 
"..kun je maar beter de machine in de autopers mikken op een autokerkhof want dan heb je er geen fluit meer aan"

Een nieuwe computer...????

Iemand heeft hem meegenomen en kijkt het voor mij na.
Mocht het dan nog niet lukken dan breng ik hem terug naar de leverancier.
Blijkt het een hardware probleem te zijn, dan valt het onder garantie, is het een software probleem, dan zal ik moeten dokken.....

Ik laat nog even weten wat nou eigenlijk het probleem heeft veroorzaakt.

Tot zover alvast iedereen vriendelijk bedankt voor jullie reactie! :thumb:

Gr. Whoppie.
 
packardhell

Ik zie het al "een packardhell"

Ik heb zelf ook dat probleem gehad( nadat ik terug kwam van een vakantie en toen liep die ook steeds vast "freeze" eerst na ong. 20 minuten en later steeds sneller en later starte die helemaal niet meer op) en het hele internet afgezocht naar een oplossing, maar helaas, is niet te vinden

Het beste wat je kunt doen is naar de helpdesk bellen van packardbell, en niet zoals ik de hele boel formatteren enz, want windows instaleren met de orginele systeem dvd (gekregen van packard bell) lukte nl. niet meer.

Ik had volgens de geleerde mensen bij PB het gehele "packard bell info" gedeelte gedelete ????????

Mijn advies is, als die nog in de garantie valt, eerst te bellen en niet alles te doen wat er op het internet te vinden is. 90% is ******* en 9% is van toepassing op andere computers

computer/help/enz forums zijn makkelijk voor vragen over hoe je iets moet doen in een programma, maar niet over besturingsprogramma,s die vastlopen of corrupt zijn, bijna iedereen roept maar wat en voordat je het weet heb je meer problemen

Dus bellen of aan iemand vragen die er echt verstand van heeft......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan