XP slaat geheel vast als ik ong. 10 min niets doe!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

@GrasSprietje: Als je van een OEM-PC de complete HDD formatteert ben je uiteraard de rescue-partitie ook kwijt !

Dat hoeft nog geen probleem te zijn; ik doe dat regelmatig bij klanten om van die vaak overtollige OEM-programma's verlost te zijn.

Maar als je er geen verstand van hebt, en geen originele OS-CD tot je beschikking, vind ik het ronduit stom.

Dat je mening over vrijwillige forum-medewerkers daardoor bepaald wordt bevestigd slechts die indruk.

Ikzelf, en velen hier, hebben de illusie, mede gezien het aantal bezoekers op het onderdeel "besturingsystemen" van deze site, dat we wel wat zinnigs hierover kunnen melden.

Misschien dat we je in de toekomst nog eens van dienst kunnen zijn.....

Greetz,

Harry.
 
wel, ik heb hier ook een packard bell staan (wel van het jaar 99, maar soit) en heb ook veel hetzelfde tegengekomen sinds ik windows XP eropgezet heb (eerst was het windows 98)
ondertussen heb ik al het probleem opgelost door minidump.exe niet te laten meelopen als service, maar dat kan ook gevaarlijk zijn. (start|uitvoeren...|msconfig)

meestal valt je PC uit na 10 minuten (en zeker Packard Bell) door een hitteprobleem. Voelt de thermometer in je pc aan van: "aah, zoveel graden te veel, ik sluit de boel wel af"

Packard Bell staat bekend voor zijn hitteproblemen. Hoe los je dat op? Zeker niet door naast de koelkast te zetten, maar eens controleren wat er in je kast verkeerd zit.
Kijk naar alle componenten waar de koeler zou moeten zitten of die koeler (FAN) wel nog draait. Controleer (zeker eens je videokaart) of er niets stuk is door de warmte.
Misschien krijgt je pc wel stroomstoten? Maakt hij kortsluiting?

Dus: openvijzen die boel... TENZIJ HIJ NOG IN GARANTIE IS

want dat zijn dan problemen voor de leverancier
 
Mijn computer werkt weer normaal!

Hij is 2 weken weggeweest omdat iemand dit zou nakijken, daarna heb ik nog 2 dagen met de HP helpdesk ge-chat. Geen oplossing gevonden.

Uiteindelijk de Vista opnieuw geinstalleerd zodat alles weer in de oorspronkelijke fabrieksinstellingen zou staan en daarna opnieuw XP Home Edition geinstalleerd.
Hierdoor werkt alles nu normaal. Dus wat het nou eindelijk geweest is zal altijd een raadsel blijven.....

Maar kom je er niet uit, dan kun je dus het beste alles opnieuw installeren i.p.v. wat ik heb gedaan, 6 weken aanklungelen.

Iedereen bedankt voor jullie hulp! :thumb:

Groeten, Whoppie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan