XP sluit af met naaktfoto tussendoor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ritsema

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Beste mensen, mijn hulp wordt zo af en toe gevraagd bij het oplossen van PC probleempjes. Zo ook nu alleen weet ik niet hoe dit op te lossen. Ik neem aan dat de software hiervoor geïnstalleerd is bij het bezoeken van een website. Een vriend van mij heeft telkens als hij XP afsluit heel vene een naaktfoto in beeld van een mooie dame. Op zich niet verkeerd zou ik zeggen maar aangezien hij binnenkort geholpen wordt met zijn belastingen door iemand die uit geloofsovertuiging niet zo gecharmeerd hiervan zal zijn, heeft hij graag dat dit verdwijnt. Hij schijnt het al een paar maanden te hebben dus het is moeilijk te traceren wanneer dit probleem is ontstaan. Ik hoop dat iemand weet hoe dit op te lossen is.

Hallo,
Ik heb ook zo'n bekende, bij hem heeft een "neefje" het altijd gedaan.... maar ja, om kort te zijn..
Dit betreft bijna altijd een virus infectie. Installeer de gratis versie van malwarebytes antivirus en scan de boel.
Daarna met ccleaner erover en hopen dat de problemen over zijn..Verder kun je hem alleen maar het advies geven om van dit soort sites weg te blijven, anders is het dweilen met de kraan open...

Groetjes Jan

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Grote kans dat het een virus of trojan probleem is maar als de persoon hem zelf geinstalleerd hebt ooit als buroblad of screensaver zou daar het probleem ook kunnen zitten en dan vooral als hij als screensaver is gebruikt.

Ik had zelf een vermoeden in de richting van een virus. Hij heeft Norton Antivirus op zijn PC en deze heb ik uitgevoerd maar gaf niet de gewenste oplossing. Wellicht een Trojan dus. Ik zal de aanbevelingen uitproberen. Ik kan zijn PC op afstand via Teamviewer overnemen. Ik had hem al gewaarschuwd uit te kijken met het bezoeken van 'vreemde' sites op het internet. Maar ja, de man is alleen, met pensioen en kijkt misschien wat verder.

Krijg je die foto alleen bij afsluiten of ook bij opstart?

Ik zou hitman pro eens over het systeem laten lopen , grote kans dat die de boosdoener verwijdert...

Beste mensen, het plaatje staat in de lijst van bureaublad achtergronden met de naam 'Internet Explorer Wallpaper'. Ik heb in de lijst nu 'Windows XP' achtergrond gekozen. Ik kan helaas niet kontroleren of het probleem nu is opgelost omdat ik met Teamviewer dit op afstand heb aangepast. Mijn vriend moest weg en ik zal dus moeten wachten totdat hij weer thuis is om opnieuw verbinding te maken. Ik vind het wel vreemd dat die achtergrond met deze foto alleen even getoond wordt bij het afsluiten van Windows XP. Ik dacht toch dat je altijd de achtergrond zag die je via je bureaublad kiest. Ik weet alleen nog niet waar dit plaatje verborgen is. Ik heb hierop gezocht maar niet gevonden. Misschien weet iemand waar dit kan zitten. Via Regedit kom ik wel een vermelding tegen in het register maar durf ik dit niet zomaar te verwijderen. Als hij weer thuis is kan hij in ieder geval even checken of het probleem vooralsnog is opgelost. Jullie horen van me. Alvast bedankt.

Hoi,

We wachten af ,niets gevonden dus met malware?

Ik heb contact gehad. De mooie dame wordt niet meer getoond bij het afsluiten. Via Teamviewer heb ik bij hem Malwarebytes (tip van Jan) geinstalleerd en laten draaien maar hier kwamen geen fouten uit. Vooralsnog is het probleem bij hem opgelost. Blijft bij mij nog steeds wat knagen. Hoe is het mogelijk dat je de foto kan kiezen als bureaublad achtergrond maar waarom kan ik hem niet traceren om echt te kunnen verwijderen. Ik denk dat het een klein formaat foto is want hij (of zij eigenlijk) werd een beetje stretched getoond. Alvast iedereen bedankt voor de snelle reacties en een goed weekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan