Xp sluit heel langzaam af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastertje

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Hee hallo,

ik heb een probleempje en dat is dat mijn windows xp heel langzaam uit gaat. Hij blijf zo'n 30 seconde gewoon op bureaublad scherm, dan komt weer ongeveer scherm van windows met windows logt uit ook zo'n 30 sec en dan nog een scherm met windows sluit af. Allemaal bij elkaar dus zo'n 2 minuten en dat moet sneller kunnen.

Verder heb ik nog een probleem met taakbeheer ik kan soms gewoon programma's niet killen er gebeurt dan gewoon niks.

Wat is er allemaal mis? Toch niet weer xp leuk opnieuw installen met al de bijbehorende progs.

Ik heb een Amd64 3000, met 1 gig ram met een HD van 200 GB van Maxtor. Ik draai op windows xp Professional en heb NIS 2005 erop staan.

Wie kan me helpen?

Tip om Xp sneller te laten afsluiten:

1 Start de register-editor ( Start-Uitvoeren en in het scherm REGEDIT typen en dan O.K. klikken )
2 Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
3 Klik op de map met de naam "control"
4 In het rechtervenster ziet u "WaitToKillServiceTimeout" , selecteer dit
5 Klik er met de rechtermuisknop op en selecteer "wijzigen"
6 Wijzig de waarde in een lagere waarde dan 20000 ( bijvoorbeeld op 200 )
7 Sla de wijziging op met O.K. en sluit de register-editor.

Hoi bedankt nog gister even uitgevoerd. Toen ging het daarna nog traag en na een herstart ging pc wel snel uit alleen toen stond hij niet lange tijd aan. Vanavond even uitproberen of het is opgelost ik meld het nog.

Weet iemand waardoor het komt dat ik soms programma's niet kan killen? Zelfs niet met Taskman programma.

Je kunt ook deze nog proberen.
In deze regtweak wordt de WaitToKillServiceTimeout op 1000 gezet (maar die heb je dus al aangepast op advies van I.slaats). Wat er nog extra inzit is dat bij een shutdown je swapfile wordt opgeschoond en dat de autoendtasks op '1' wordt gezet; je taken worden dus automatisch afgesloten bij een shutdown.:)

Het regbestand downloaden en op je bureaublad zetten. Erop dubbelklikken en met 'ja' antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud in het register geïmporteerd moet worden.

Geplaatst door ikself
Wat er nog extra inzit is dat bij een shutdown je swapfile wordt opgeschoond en dat de autoendtasks op '1' wordt gezet; je taken worden dus automatisch afgesloten bij een shutdown.:)

Je taken worden altijd automatische afgesloten bij uitschakelen pc, zonder Autoendtasks op '1' te zetten. De tijd die nodig is om Windows Xp uit te schakelen staat standaard ingesteld op 20000 millie-seconden. Deze parameter ("WaitToKillServiceTimeout") kan je verkleinen tot b.v 200 millie-seconden. Je zal dus zelf effe moeten kijken hoe deze reageert op die ingestelde tijd. Lager dan 200 m.s kan een foutmelding opleveren omdat dan de programma's en de taken die op de achtergrond lopen niet fatsoenlijk worden afgesloten.

Autoendtasks op '1' zetten kan goed gaan, maar dan worden de programma's "geforceerd" afgesloten volgens Microsoft. Heb deze zelf altijd op '0' staan.

@ Mastertje welke taken en/of programma's kan je niet "killen"?

Ok als ik me pc lang aan heb staan dag sluit ie ook weer langzaam af maar staat hij een half uur aan dan gaat het weer snel.

Verder zijn de programma's die ik niet kan killen eigenlijk allemaal. Stel dan heb ik per ongeluk geklikt op openen bij downloaden van een powerpoint bestand. dan zou het in IE scherm geopend moeten worden dat loopt dan dus vast waardoor ik IE explorer afsluit. Vervolgens download ik bestand gewoon en probeer dat te openen maar dan zie ik niks. Probeer ik powerpoint dan te killen die volgens taaakbeheer opgestart is dan gebeurt er ook nog. Moet dan speciaal me pc opstarten voordat het pas lukt. Maar dat is dus soms ook emt andere programma's

Snappen jullie het?? THanks in ieder geval

Plaats eens een HijackThis-Log hier. Misschien zien we iets wat er niet in thuis hoort!

Sorry heb thuis een storing met me Inet kan dus pas later plaatsen. Komt eraan als me Inet gefixt is!!

Hehe ik wou msn 7 en Norton Internet Security stoorde dat. Eraf gehaald en wat anders opgezet probleem ook gelijk verholpen. Best raar!! Maar in ieder geval bedankt voor de hulp!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan