XP sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita7

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Berichten
294
Hallo Allemaal

Sinds kort sluit mijn pc niet meer af ik draai met XP
Als ik op afsluiten klikt probeerd hij het wel er verdwijnt dan wel wat icoontjes van mijn balk en dan stopt hij en doet verder niets meer nu moet ik hem steeds met de hand af sluiten.
Soms wil hij het nog wel eens doen maar meerendeel niet.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Groetjes Anitaxxx
 
Start> uitvoeren> regedit. Je zit nu in het register. Zoek de volgende sleutels op, en wijzig de gegevens ervan.

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\AutoEndTasks. Die staat standaard op 0, verander hem in 1. Rechtermuisknop, wijzigen.
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WaitToKillAppTimeout. Deze staat standaard op 20000. Verander deze eens met elke keer max. 500 totdat je systeem normaal afsluit.
 
Mocht de raadgeving van @maikel9 niet baten(wat niet te hopen is), dan vermoed ik, dat we hier met een symptoon te maken hebben v.e XP-systeem dat niet eens met SP1 uitgerust is. Heb je je pc al op dat 'ongedierte' gescand?

Dennis.
 
Geplaatst door maikel9
Start> uitvoeren> regedit. Je zit nu in het register. Zoek de volgende sleutels op, en wijzig de gegevens ervan.

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\AutoEndTasks. Die staat standaard op 0, verander hem in 1. Rechtermuisknop, wijzigen.
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WaitToKillAppTimeout. Deze staat standaard op 20000. Verander deze eens met elke keer max. 500 totdat je systeem normaal afsluit.

Hallo Maikel

Hartelijk dank voor je hulp.
De eerste sleutel stond al op 1
En de tweede bedoel je dat ik hem steeds met 500 moet verhogen? hij staat inderdaad op 20000

Groetjes Anitaxxx
 
Geplaatst door DENNIS90
Mocht de raadgeving van @maikel9 niet baten(wat niet te hopen is), dan vermoed ik, dat we hier met een symptoon te maken hebben v.e XP-systeem dat niet eens met SP1 uitgerust is. Heb je je pc al op dat 'ongedierte' gescand?

Dennis.

Hallo Dennis

Ik heb mijn pc gescand op virussen maar er is er geen een te vinden.

Groetjes Anitaxxx
 
Hallo Allemaal

Ik heb het advies opgevolgd van Maikel maar ook dat zonder resultaat.
Ik ben toen maar naar systeem herstel gegaan en heb de pc terug gezet naar 1 April ook heb ik mijn Desktop plaatje veranderd er stond een maat plaatje op van 1024x768 en dat heb ik veranderd naar 800x600
Na dit alles te hebben gedaan sloot hij weer normaal af of het hier aan heb kunnen liggen weet ik niet maar hij doet het weer.
Iedereen wil ik hartelijk bedanken voor het mee denken en super snelle hulp.

Heel fijn weekend
Groetjes Anitaxxx
 
oke Anita fijn te horen dat het weer goed is :thumb:
Ook een prettig weekend toegewenst van deze kant.
:thumb:
 
:-((((((( Helaas de vreugde is van korte duur hij vertikt het gewoon weer om af te sluiten dus ik ga gewoon weer verder puzzelen.
Ik heb net HouceCall gedraaid alles was in orde ook heb ik hem weer gedefragmenteerd maar alles zonder resultaat.
Leuk is anders en wat ik ook raar vind is dat normaal als je de pc zelf uit drukt en hem weer op start dat hij dan schijfcontrole doet maar ook dat doet hij niet
Niets is zo eigenwijs als een computer hij wint het zelfs van mij:))))

Groetjes Anitaxxx
 
Anita
Hoe hoog ben je geweest met het verhogen van die waarde van 20000 die je moest verhogen?
Heb je de windows updates zoals @ DENNIS 90 ook vroeg?
 
Anita,

Met SP2 zou XP stabieler moeten gaan functioneren, wat inhoudt dat het probleem wat je nu hebt met SP2 eigenlijk tot het verleden zou moeten behoren. Of heb je SP2 ook al op je pc zitten?

In mijn vorig bericht had ik het over 'SP1', aan de hand van jouw probleemomschrijving had ik het gevoel, dat je SP1 op je pc niet eens hebt, laatstaan SP2.

Dennis.
 
Hallo geweldige meedenkers:)

SP2 heb ik nog niet geinstalleerd dat durf ik niet goed ik hoor zulke nare dingen over dingen die dan totaal niet meer werken en ik werk met heel veel filters voor het programma Paint Shop en veel werken er dan niet meer

Wat betreft het opvoeren ben ik van 20000 naar 25000 gegaan.

Nu heb ik zitten bedenken ik heb sinds kort een router zou het daar aan kunnen liggen want voor die er tussen zat had ik nooit problemen met af sluiten.

Helaas ben ik maar een leek op computer gebied dus alles is griezelig voor mij als ik wat moet uit voeren hopelijk is dit niet te lastig voor jullie.

groetjes Anitaxxx
 
Geplaatst door Anita7
Hallo geweldige meedenkers
Ja, alleen meedenken, maar een denker ben ik zeker niet.

Dan heb je waarschijnlijk ook niet eens SP1, door er een rechtsklik op 'Deze computer' te geven en vervolgens op 'Eigenschappen' te klikken kom je achter of je dit wel hebt. SP1 zit nu weliswaar in SP2 geïntegreerd, maar men kunt SP1 nog steeds apart installeren, maar dit is niet verstandig. SP2 is er juist voor bedoeld om exploits(in XP zonder Service packs en updates) te dichten. Dat het probleem zich voordoet sinds de komst v.d. router is dan heel toevallig.

Heb je je pc al in de 'Veilige modus' op virussen gescand? Heb je trouwens je pc ook al met Ad-aware gescand?

Je kunt eerst een backup van je belangrijke data maken alvorens SP2 te installeren.

Dennis.
 
En via systeem herstel kun je altijd weer terug zonder SP2.Wel eerst een herstelpunt maken.
 
Anita7
Probeer het nog een keer om die waarde te veranderen van 20000 naar 200 lager mag je niet gaan.
Ik heb het net zelf nog geprobeerd en er gebeurd niets geks ofzo met je pc.
Mocht het niet lukken dan zet je die waarde weer terug naar 20000.
sucses
 
Hallo Maikel

Sorry dat ik zo laat reageerd maar had er even de tijd niet voor
Inmiddels heb ik de gok gewaagd en sp2 geinstalleerd en mijn html weer in orde gemaakt en verder heb ik tot nu toe geen problemen.
Dus ik vol verwachting af sluiten en jawel tot twee keer toe kon ik hem netjes af sluiten maar daar blijft het dan ook bij hij vertikt het weer.
Als ik niet vervelend bent zou je dan het getal wat ik nu in moet vullen bij regedit zoals je zei op willen schrijven want getallen invullen gaat zeker fout bij mij
Je zal wel denken wat een suffie maar ik tik het voorbeeld liever over van een kenner dan weet ik zeker dat het goed is.

Met vriendelijke groet
Anitaxxx
 
Je moet gewoon die stappen volgen zoals het er staat.
start>uitvoeren>regedit>HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WaitToKillAppTimeout. Deze staat standaard op 20000 zet er eens 200 neer.
volg gewoon de stappen 1 tot 7 op de bijlage.
Lukt het niet dan zet het weer op 20000.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Maikel

Volgens mij is het nu gelukt met die 200 en je geweldige uitleg.
Ik heb hem drie keer opnieuw af gesloten en hij geeft geen problemen ik ben dol gelukkig.
Kan het verder geen kwaad als hij zo blijft staan?
Ik wil je heel hartelijk bedanken voor je buitengewone geduldige hulp het siert je enorm om deze leek wat bij te brengen.

Duizend maal dank
Groetjes Anitaxxx
 
Graag gedaan Anita :thumb:

En er is geen moment geweest dat ik je een suffy vond :rolleyes:
Niets zo eigenwijs als een computer :D

O ja het kan geen kwaad zo laat maar staan.
 
Bedankt dat lucht weer een beetje op want ik heb gauw het gevoel iets gelijk door te moeten hebben en dan lastig ben als het niet gelijk lukt het loopt wat trager bij mij:)

Voor straks lekker slapen en gezond weer op

Groetjes Anitaxxx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan