xp sluit niet meer vanzelf af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
HOi, ik zit met een vreemd probleem.
IK heb in een packard bell computer een nieuwe grotere harde schijf geplaatst ( 40 gb ) en heb hiervoor de bios moeten upgraden.
De hd is een Hitachi.
Ook heb ik de jumper op een speciale stand moeten zetten die geschikt is voor als je moederbord niet de 40 gb kan detecteren.
Nadat ik deze jumpersetting heb gedaan werd meteen de schijf herkend en heb ik windows xp er op geinstalleerd.
Alles in xp werkt goed en lekker snel.
Maar als ik nu de computer laat afsluiten dan krijg ik de melding, u kunt nu de computer uitschakelen ( dit had ik voorheen nooit ) en als ik dan de aan/uit schakelaar van de computer indruk dan reageerd de computer niet, alleen wanneer ik hem meer dan 5 sec vasthoud dan gaat ie eindelijk uit.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen, want als ik de oude schijf van 13 gb er weer in plaats met xp erop dan sluit de computer zichzelf wel af.

alvast erg bedankt voor je reactie.

groeten \Barney
 
Start, instellingen, configuratiescherm, energiebeheer, APM, vinkje plaatsen bij "Ondersteuning voor geanvanceerd energiebeheer inschakelen".

Mvg Patrick
 
Hoi Patrick.
Ik heb jou antwoord zojuist uitgevoerd en inderdaad, XP sluit weer als de beste af.
Ontzettend bedankt voor je snelle en zeer goede reactie, echt klasse van je.

groeten van Barney
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan