XP sluit plots af (Virus of Hardware probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiggie4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Berichten
2
Ik heb sinds een week dat XP opeens afsluit en opnieuw opstart. De PC komt dan niet verder dan het BIOS scherm met F2 (setup) en F11 voor de bootvolgorde. Deze functietoetsen reageren niet en de PC hangt. Na herstart krijg ik de keuze of ik Windows normaal wil starten of in veilige modus. Ik kies voor normaal en m’n pc werkt weer even een tijdje.

Wat is hier aan de hand?
Ik heb de Windows directory al op virussen gecontroleerd en een image met Norton van vorig jaar oktober terug gezet.
In het systeemlogboek zie ik een melding staan: Bron: system error, Gebeurtenis-id:1003, Categorie: 102
 
Dit soort "hang ups" is bijna altijd het gevolg van conflicterende drivers. Heb je kortgeleden nieuw software (of hardware) geinstalleerd? Heb je al systeemherstel geprobeerd? Als je iets meer te weten wil komen, moet je het automatisch opstarten na een crash uitschakelen. Klik rechts op "Deze computer" vervolgens Eigenschappen, tabblad Geavanceerd. Daar klik je op de onderste van de drie knoppen "Instellingen" hierin het hokje waar je het vinkje uit moet weghalen Hierna zal de PC blijven staan in een blauw scherm met tekst. Geef die teksten hier even door. Wellicht vinden we zo de boosdoener.
.
 
Laatst bewerkt:
Oorzaak: oververhitting van de CPU

Ik heb de oorzaak kunnen vinden: oververhitting van de CPU.
De koeler op de CPU zat dik onder het stof. De temperatuur was 75 graden.
Na een stofzuigactie weer op 50 graden.
Jammer dat hier standaard geen melding door het systeem wordt gegeven en botweg stopt.
Met speedfan heb ik de temperatuur gevolgd. Handig programmaatje.

Ieder geval bedankt voor je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan