XP sluit soms niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Berichten
688
Af en toe sluit XP niet goed af. De instellingen worden opgeslagen, het venster van WINDOWS WORDT AFGESLOTEN verschijnt, het geluid van de computer (harde schijf/ventilator) stopt, maar lampje en scherm blijven aan. Na een herstart kan ik zonder problemen afsluiten. Het gebeurt niet altijd. Ik heb de links van helpmij hierover al bekeken. Het feit dat er een hele website hierover bestaat geeft aan dat het een algemeen probleem is. Ik heb XP pro met servicepack 1, 256 MB, Pentium III 600, vinkje bij energiebeheer aanstaan etc.

Aangezien het niet altijd gebeurt, denk ik dat het aan een programma dat ik gebruik (of spel) kan liggen. Is dit juist of moet ik toch echt aan energiebeheer denken? Ik ben niet zo een fan van activiteiten in het BIOS.

Graag advies! Of moet ik er gewoon mee leren leven?
 
Ikzelf heb dit al een maand of drie.
Het moet liggen aan een hardware driver maar ik kan er niet achter komen.
De pc doe ik dus altijd 'hard' uit zodra dat afsluiten komt. Wacht ik langer dan komt er een blauw scherm met witte letters.

In msconfig alles uitschakelen (op windows-toestanden na natuurlijk) en later 1 voor 1 alles bijvoegen is een optie.
Ook kun je via start/uitvoeren/sigverif eens kijken wat bij jou drivers zonder handtekening zijn.
 
Gisteren heb ik verschillende programma's gedraaid en daarna afgesloten. Ging prima. Vandaag maar weer eens verder experimenteren.
 
Ik hoop voor je dat je het daarmee redt!
Anders moet je het toch bij je drivers zoeken.
 
Heb je al met sigverif.exe gekeken?
Alles wat geen handtekening van Microsoft heeft zou in principe niet door hen goedgekeurd kunnen zijn.

Dat betekend dus: videokaart uninstall. Afsluiten en kijken hoe het gaat. Videokaart er weer op.

Zo doe je het ook voor je geluidskaart (als je die hebt).Bij mij zal het in de geluidskaart zitten. Die krijg ik niet eens geinstalleerd (update) Maar ik weet ook niet hoe ik dat op moet lossen dus tobben we maar door. :(
 
Ik ga voorlopig nog op mijn manier dan door, want ik wil geen unistall van dingen. Alles loopt zo lekker voor de rest! Ik zie wel. Vooral omdat het maar soms gebeurt, is het moeilijk om te beslissen of het aan iets ligt of niet. Als het aan een driver ligt, dan moet het toch steeds fout gaan.
 
Laatst bewerkt:
Na de handtekeningenactie komt er een lijst van bestanden zonder digtitale handtekening:
- 21 meldingen van mijn motorola-modem, dat er in zit, maar door mij niet gebruikt wordt, want ik heb internet via de kabel. Kan dit het probleem zijn?
-smserial.sys C/WINDOWS/SYSTEM32/DRIVERS
-viaagp1.sys C/WINDOWS/SYSTEM32/DRIVERS

Is hier iets nuttigs over te melden? Is er iemand, die hier een oorzaak voor mijn probleem ziet?

Bedankt
 
Ik ga voorlopig nog op mijn manier dan door, want ik wil geen unistall van dingen. Alles loopt zo lekker voor de rest! Ik zie wel.

Zo denk ik er dus ook over. 1 keer per dag, niet eens soms omdat hij aan blijft staan, die error.
Voor de rest vind ik XP een zonnetje.

En je technische vraag........Van dat modem weet ik niets maar het is wel toevallig dat ik er ook eentje bij heb zitten.
Je zou, aan de hand van dat lijstje eens op de sites kunnen kijken of je de goede driver wel hebt.
 
Dus jij vindt het ook niet zo irritant.

Zijn er nog meer mensen, die hierop met suggesties kunnen reageren.
 
Het is wel irritant maar als je niet direct een oplossing weet zul je wel moeten.
Als ik 1 dwarsligger heb dan is het wel de Logitech Cordless muis. Tig drivers geprobeerd, de een nog erger dan de ander.
Blijft plakken. Valt gewoon helemaal weg, hangt.
Zou het dus kunnen zijn maar ik weet geen alternatief in de draadloze muizen.
Hang je toch!!
En zo breng ik je bericht ook weer even boven water :D misschien dat iemand anders een beter idee heeft!
 
Als ik bij het hangen aan het einde de powerknop van de computer ingedrukt houd gaat alles wel uit. VREEMD. Ik heb alle stekkers in zo'n stekkerdoos zitten met beveiliging. Als die uitschakel en later aandoe, dan gaat de computer meteen aan, zonder de powerknop te gebruiken. NOG VREEMDER. Kan iemand nu het probleem ontdekken???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan