XP SP2 installatie loopt telkens vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rokendeborden

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Berichten
1
LS,

ik ben bezig mijn ouders oude PC van een nieuwe XP instsallatie te voorzien.
De harde schijf is geformatteerd, en ikj zet er, met succes, een verse XP SP1 op.
Dan installeer ik alle drivers van Gigabyte, ze hebben een GA-M53GM-S2G moederbord er in zitten, en ik heb een schijfje van Gigabyte voor de S series/AMD2 sockets (ik kan me alleen indenken dat het bij dit moederbordje hoort, mocht dat niet zo zijn zeg het mij).

Alles loopt uiterst soepel, totdat ik SP2 er op wil zetten. Halverwege het uitpakken stopt de PC met uitpakken.
Ik kan niet in task manager, ik kan hooguit de muis heen en weer bewegen en een harde rest geven.
Wat ook gebeurd, is dat ik wel kan uitpakken maar halverwege de installatie stopt de PC er mee. Hij bevriest, ware het niet dat ik de muis kan bewegen.

Iemand een idee?
 
Een pc die ik voor iemand heb geinstalleerd vertoonde iets dergelijks. Dat is opgelost door aan de binnenkant van de pc alle stof weg te halen.
Mogelijk heeft sp2 bij jouw configuratie eerst wat "gewone" updates nodig. Doe eerst een Windows Update om eventuele benodigde MS updates te installeren.

**edit: sla sp2 over en installeer sp3. Misschien werkt dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt SP2 ook eerst handmatig utpakken met bijv. WinRAR en vervolgens de Update.exe zoeken.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan