Xp Sp2?

SP2 geeft problemen?

• Ik ben beter beveiligd en al mijn software doet het gewoon

Stemmen: 16 80,0%
  • Sommige software werkt niet meer goed na installatie SP2

Stemmen: 2 10,0%
  • Ik heb SP2 er weer afgehaald, vind het maar niks

Stemmen: 2 10,0%

• Totaal aantal stemmers
    20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het zojuist geinstalleerd en alles doet nog..Allen vroeg ik me af of ik nu mn zonealaram er af kan gooien aangezien sp2 zelf ook een firewall heeft?

Zone-alarm kan er af, SP2 heeft een uitstekende firewall.

Ook ik ben zeer tevreden. Na de installatie was er een klein probleempje, StyleXP werkte niet meer. Maar dat programma kon ik eenvoudig upgraden naar een versie die wel met SP2 werkt.

Kan ik hem nu downloaden en installeren, raar maar ik durf niet zo goed haahaha.
Is het wel helemaal goed??

Geplaatst door Lerosa
Kan ik hem nu downloaden en installeren, raar maar ik durf niet zo goed haahaha.
Is het wel helemaal goed??
Ik was ook een beetje huiverig maar bij mij werkt alles prima, heb hem gewoon via de windows update binnengehaald en geinstalleerd. Werkte perfect!

Oke dankje, toch een probleem dus, de download liep bij mij vast.... uiteindelijk afgebroken.
Niks aan de hand pc ff opnieuw opgestart, ik weer naar de update pagina, loopt de pagina vast als ik alleen al een link aan klik, alles vast.
Kan dus geen een update meer binnen halen.
Wat moet ik nu???

Hoi Sandra,

Als je browser alleen vastloopt op de updatepagina van Microsoft dankun je ook proberen om het installatiebesand 'handmatig' te downen:

http://download.microsoft.com/downl...f-add56312cfb6/WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe

Dit is wel de hele grote (258 mb) maar kun je 'gewoon' gebruiken om SP2 erop te zetten.

Tijdens de installatie:

de firewall uitschakelen (+ voorkomen dat ie automatisch opnieuw opstart)

de virusscanner uitschakelen (en ook voorkomen dat ie opnieuwe opstart.

Met de installatie reboot je systeem namelijk één keer, en als je huidige firewall en virusscanner dan mee opstarten heb je grote kans dat het installatieproces ermee ophoudt.

Verder zou ik de taakplanner en de screensaver uitschakelen.

Op deze manier moet het goedgaan!

Suc6

Hoe voorkom ik dat niks automatisch opstart???
Ik heb de firewall uitstaan, geen screensaver, maar hoe voorkom ik dat Norton niet mee opstart??
En is er niks aan de update pagina te doen??
Alleen die loopt vast.

Gebruik je geen softwarematige firewall zoals Zonealarm? Is hoogstwaarschijnlijk ook niet nodig, omdat je een router hebt en een beetje router heeft een ingebouwde firewall.

Ik weet niet welke virusscanner je gebruikt, maar je kunt het automatisch opstarten voorkomen door in de opties van je scanner dit uit te schakelen.

Het probleem van de updatepagina: je kunt alle cookies wissen, tijdelijke bestanden verwijderen, geschiedenis wissen en via internetopties/geavanceerd de ´standaardinstellingen herstellen´ te kiezen.

k heb nu verder ff geen tijd meer, zit op ´t werk, misschien dat er anderen zijn die nog meer aanvullende adviezen hebben.

Groetjes

Sape

Ik heb hem gewoon gedownload via de handmatige link MET virusscanner aan en MET firewall aan;) Ik ga echt het net niet op zonder virusscanner:rolleyes:

Sandra, misschien kun je je systeem terugzetten naar VOOR dat je ging updaten, en het dan opnieuw proberen?

NA het opnieuw opstarten als de installatie is gedaan, dan krijg je pas de vraag of je je eigen firewall wilt behouden, of die van SP2 wilt gebruiken.

[edit]Verkeerd gelezen, dit bedoelde Ikself ook niet. Ikself bedoelde NA het downloaden en tijdens het intalleren de firewall en virusscanner uitzetten:) [/edit]

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad verstandig om tijdens het downloaden van de SP2 de huidige firewall aan te laten staan inclusief de virusscanner.

Let op!

Je kan de SP2 zonder problemen via toevoegen en verwijderen software in het control panel weer verwijderen.

Als het bestand is gedownload dan wordt deze op je pc geïnstalleerd en daar heb je tijdens de installatie geen internet verbinding nodig.

Na installatie wordt de pc opnieuw opgestart, en krijg je een wizzard te zien die je door de instellingen heen helpt. Als de SP2 goed is geïnstalleerd, dan kan je de oude firewall eraf halen. De virusscanner kan je gewoon blijven gebruiken.

Waarschijnlijk (in mijn geval) geeft de SP2 aan dat je virusscanner niet door de SP2 wordt herkent als een virusscanner welke ondersteund wordt door de SP2, maar dit maakt niet uit. Tenslotte heeft de virusscanner de taak jou te beschermen tegen virussen, en dit hoeft niet perse via een virusscanner die de SP2 aanbeveelt.

Je kan in het configuratie scherm zien dat er een optie bij is gekomen om je firewall in te stellen.

En tijdens de wizzard kan je opgeven dat je je virusscanner handmatig zelf wilt gebruiken, de status wordt dan orangje en geen rood meer, maar ik geen groen. Dit maakt verder niets meer uit.

Oké dit is mijn ervaring en bijdrage aan dit onderwerp.

Laatst bewerkt:
Heb op nu 3 PC`s SP2 staan. 1x UK versie ook via de IT versie (de update kwam nl een dag nadat mijn laptop opnieuw geinstaleerd werd) en om uit te proberen eest op een oude laptop met XP Pro NL ook netwerk versie.

daarna nog op een nieuwe P4 3,0 Mhz machine direct na installeren XP Pro SP1

op geen van allen problemen op een hele kleine uitzondering na.

op de P4 wil Regcleaner niet goed starten.
Soms doet ie het en soms niet staat ie wel bij processen maar start niet door.

Al een andere gedownload maar blijft zelfde probleem
En het is nl zo`n fijn programma. Nog ideeen wat het zouy kunnen zijn ?

Vind de popup blokker goed werken.

Geplaatst door Lerosa
Oke dankje, toch een probleem dus, de download liep bij mij vast.... uiteindelijk afgebroken.
Niks aan de hand pc ff opnieuw opgestart, ik weer naar de update pagina, loopt de pagina vast als ik alleen al een link aan klik, alles vast.
Kan dus geen een update meer binnen halen.
Wat moet ik nu???
Liep vast? bedoelde je dat hij stopte met downloaden want dat had ik ook. Hij ging ook heel traag op een gegeven moment maar uiteindelijk begon hij toch weer te downloaden en ging het toch vrij rap.

Nou hij staat erop hoor, maar of ik er nou blij mee ben??
Wel weer een hoop aanpassingen in bepaalde programma's zoals Outlook en Nero etc... en die firewall staat uit bij en dan komt hij steeds met een melding wordt je ook niet vrolijker van hahah.
Maar goed het zal wel wennen zijn. en went het niet dan weet ik waar ik hem verwijderen kan.;)

Wat moet je aan nero doen om hem weer werkend te krijgen want ik heb ook last van dat mn brandsoftware het niet meer doet. Ook alcohol heeft ff geen zin in sp2!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan