XP-spellen werken niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roncancio

Meubilair
Lid geworden
24 mei 2005
Berichten
8.257
Hallo,

Mijn ouders hebben enkele maanden geleden een nieuwe pc gekocht met XP.
Echter veel spelletjes werken niet (meer) bij het opstarten.
Het betreft hier spellen die wel zouden moeten werken met XP. Zelfs (op cover) XP-spellen werken vaak niet.

Ik schrijf in algemene termen omdat het niet om 1 specifiek spel gaat maar om verscheidene.

Kenmerken:
Het zijn:

- racespellen zoals Midtown Madness.
- kinderspelletjes (op 1 CD).

Ik heb het dus niet over zware adventure games oid.

De spellen geven de melding dat ze niet op kunnen starten en moeten worden afgesloten.
Aangezien deze spellen in het verleden wel hebben gewerkt, weet ik niet zo 123 hoe ik het op kan lossen.
Zelfs het opnieuw installeren biedt geen geen soelaas.

Ook de Programmacompatibiliteitwizard lost het niet op.

Iemand enig idee ?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Wat gebeurt er precies als je het spel opstart?
 
en wat zijn je systeem specificaties? draai je nog andere programma's tijdens het opstarten? gebruik je orginele games?
 
Hallo,

Hartelijk dank voor jullie reactie.

@Magux.
Als ik het spel opstart, verschijnt er een melding dat het spel moet worden afgesloten. Ik kan alleen op OK klikken.

Wat ook gebeurt is dat bij het opstarten het spel naar 100 % gaat en vervolgens 'hangt'. Bij taakbeheer verschijnt de mededeling dat het spel niet reageert.

@ Quatroking
- Wat de systeemspecificaties zijn, kan ik nu niet beoordelen. (ik zit niet achter de betreffende pc)
- Er worden geen andere programma's gedraaid. De computer start op en vervolgens wordt een spel geladen waarna (bij sommige spelen) de problemen beginnen.
- Alle spelen zijn originele spelen die in een winkel gekocht zijn.

Zoals ik al eerder meldde, betreft het hier race games en kinderspelletjes. Dus geen zware adventure games.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp en bijdrage.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan