XP SPII downen via microsft site ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

meester_cd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
hallo

ik had een probleem dat ik geen originele xp cd kreeg bij de aan koop van mn nieuwe pc-configuratie
nu ben ik geweest waar ik hem kocht en die beweren dat ik de nieuwste versie moet downen via microsoft
gezien ze me een licentie bijgeleverd hebben ( xp - key ) dus geen cd
trouwens van geen enkel programma noch driver heb ik een cd gekregen , vreemd toch ?

men zegge ook " bij de (duurdere , mijn is HP ) nieuwe configuraties word geen cd meer bijgeleverd !
***KOEK , denk ik , er zal niets opzitten dan een nieuwe cd te kopen denk ik
weet iemand er iets meer van en indien juist waar ik die downloadversie kan vinden , want op microsoft vind ik niets

er is wel een recovry-partitie geinstalleerd , daar ben ik echter niets me , als ik die open verschijnt er een slot met ernaast " recovery " , alsik det dan open ikjg ik enkel een boodschap van dit is een recovery partitie gelive die nit te verwijderen blablabla
gelijk op welke manier ik die partitie open begint de installatie
dus kan ik via daar geen cd creëren

iemand raad ?

thx
greetz:)

Normaal gesproken zou je XP moeten kopen.
Heb jij op jou computer kast een sticker zitten van microsoft xp met een cd key?

Dit is een zeer gebruikelijke gang van zaken hoor.
Dus je kunt zonder problemen SP2 downloaden, als dat uiteindelijk de vraag was.

Daarnaast zul je in je startmenu ergens iets van HP vinden met daarin een aantal tools, hiermee kun je dan een recovery cd bouwen. eventueel zou je ook in de handleiding van jou machine het recovery gebeuren van HP kunnen nalezen.

En wat A.J. zegt, Het is normaal dat je nergens meer een CD van bij krijgt, in iedergeval bij merk pc's als HP/COMPAQ/DELL/PACKARD-BELL . dat heeft te maken met de licentie die HP bij Microsoft afgesloten heeft. en voor een goede herinstallatie zul je dus de recoverypartitie mo9eten gebruiken.

Of je daar blij mee moet zijn is aan twijfel onderhevig maar normaal is het wel

Maar een Volledige XP cd met een geintegreerde SP2 zul je niet vinden op de MS Site, wel de losse SP2

Klik HIER en je kan service pack 2 voor xp nl rechtstreeks downloaden...:thumb:

Ach, zolang je die sticker en de hele mikmak hebt, zijn ze mijnsinziens ten alle tijde verplicht om je die XP te leveren bij
bijvoorbeeld een kapotte HD.
Ik maak me daar eigenlijk niet zo'n zorgen om en heb toch echt 2 PC's en 1 laptop met een recovery partitie.
maar om het te testen door een HD te slopen gaat me wat ver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan