XP start alleen nog in veilige modus, verticale witte strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naat4-;)

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Hallo,

Vanavond heb ik mijn pc aangezet, werkte prima. Na de afwas te hebben gedaan, bleek dat de pc opnieuw was opgestart... apart, maar alles werkte nog, tot ik internet explorer opende. De pc sloot af en heeft daarna niet meer goed gewerkt :(

Het opstarten in normale modus werkt niet meer. Na het zwarte scherm met "XP" dat je ziet, staat de pc nog wel aan, maar loopt niet verder. Het beeldscherm schiet vervolgens in de slaapstand.

Opstarten in Veilige Modus werkt nog wel.

Wel heb ik met alle mogelijke opties/modussen ineens verticale witte strepen door het scherm lopen.

Systeemherstel heeft niet geholpen en de pc is gecheckt op virussen... niets gevonden. Het beeldscherm heb ik op een andere pc aangesloten en dat werkt verder ook prima.

Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
HOop dat iemand dit herkent of me verder kan helpen.

Hoi,
het feit dat je beeldscherm het op een andere pc wél goed doet geeft aan dat er wss problemen zijn met je videokaart of de voeding van je pc.
Geef even aan hoe oud je pc is.
In de veilige modus zou je die strepen eigenlijk niet moeten zien want dan wordt overgeschakeld op de standaard Windows driver.
http://support.microsoft.com/kb/268852

Laatst bewerkt:
Het is een redelijk oud beestje, hoewel nog behoorlijk snel :-)
Het is een micromaxx uit eind 2006 of 2007.

1 pagina bij het opstarten geeft geen strepen overigens.
En het scherm gaat op zwart, zodra de pagina "Windows xp" met daaronder dat blauwe, lopende balkje, getoond is.

Vandaag de pc laten nakijken en bleek dat de videokaart het voor het overgrote deel begeven had.
Na deze vervangen te hebben, loopt ie weer als gesmeerd... start weer normaal op en de strepen zijn verdwenen :)

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan