XP start ineens super traag op !

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hoi allemaal !!

Zoals ookal in de titel stond start winXP dus ineens heel erg traag op, hij blijft wel een minuut of 5 staan op dat scherm met dat bewegende blauwe balkje voordat ie verder gaat.

Dit is gekomen nadat ik een netwerkkaart in m'n computer heb gezet.

Hoe kan ik dit verhelpen??

Misschien zoekt hij naar een DHCP server die er niet is?

Geplaatst door the_dannyboy
Hmm, zou kunnen, maar hoe los ik dit dan op?

Het ipadres van deze netwerkkaart niet op automatisch maar op statisch zetten?

welk adres moet ik dan ingeven?

Welke functie heeft deze netwerkkaart? Voor je interne netwerk of voor je internet?

Intern netwerk kan je het beste 192.168.0.1 doen als je de 'server' bent en als je een client bent 192.168.0.2 (of hoger)

subnet is standaard : 255.255.255.0 en gateway ip adres van de server of als jij de server bent gewoon niks.

De netwerkkaart heeft nog geen functie, want ik krijg het netwerk dus niet aangesloten omdat de usb kabel van m'n modem niet in de utp aansluiting van m'n router past...

Weet iemand ook toevallig op hier geen kabeltje voor is ofzo, van usb naar utp?

De netwerkkaart heeft nog geen functie, want ik krijg het netwerk dus niet aangesloten omdat de usb kabel van m'n modem niet in de utp aansluiting van m'n router past...

Stel dan maar gewoon een IP adres in als 192.168.0.1 met bovengenoemd subnetmasker. Anders blijft hij telkens zoeken naar een DHCP server.

Dit vertragen is waarschijnlijk veroorzaakt door de laatste update van windows xp. Heb al meerder klachten gehad. Om dit te verhelpen, terug gaan naar vorige goede configuratie.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan