Xp start maar tot "loading scherm" loopt daarna vast, na herstart weer geen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

straatrp

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Hallo,

Ik heb een vraag:
Ik heb een pc staan waar vrij recentelijk een nieuwe install van Windows XP SP3 op is gegaan. Zover ging alles goed.

Nu is het zo dat ik daarna ook een firewire kaart heb geinstalleerd, en daarna kreeg ik problemen. Nu is het zo dat iedere keer dat ik het systeem aanzet de PC opstart totaan het scherm waar staat "Windows XP Professional" met daaronder het blauwe balkje dat aangeeft dat hij aan het opstarten is.

De situatie is als volgt: hij geeft dit scherm in een soort van fading weer (oftewel dit wordt langzaam op je scherm gepresenteerd) maar nu fade hij niet helemaal door maar loopt hij vast.

Als ik vervolgens op "reset" druk op mijn systeemkast, dan start de pc opnieuw, en krijg ik z'on opstart menutje met vragen als :
- In veilige modus starten.
- Windows normaal starten.

Ik kies hier "windows normaal starten"
Vervolgens start de pc zonder problemen op.

Ik wil graag van deze eerste vastloper op het in fadende "windows xp prof" loading scherm af.

Heeft iemand een idee ?

Ik heb trouwens de firefire kaart bekeken in de settings deze geeft geen problemen, en werkt ook goed met moviemaker. Daarnaast is het zo dat wanneer ik "normaal starten" kies de PC nergens meer problemen mee heeft. Dus lijkt me niet aan de Firewire te liggen.

Ik hoor het graag.

Groet,
Rob

Het is een OHCI Firewire kaartje. Het installeren van de drivers ging vanzelf.
De Firewire kaart werkt ook zonder problemen.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen. Ik heb namelijk het gevoel dat het binnenkort niet meer na 1x herstarten verholpen is. Hoop dat het systeem het blijft doen.

Groet,
Rob

Heeft er verder nog iemand ideeën?

Hij doet het nu al weer een aantal dagen zonder problemen, maar je zit wel dat als het xp loading scherm in beeld gefade komt, dat hij er even over moet nadenken.

Ik hoop dat hij het nog even blijft doen tot iemand hier hopelijk met een goeie oplossing komt.

Thanks voor je bericht!
Ja was ook het eerste waar ik aan dacht, maar helaas ben ik bij de aanschaf van het moederboard een beetje cheapo gegaan en een mini atx board gekocht.

Ik heb hier maar 1 pci slot op zitten, dus dat is helaas geen optie.

Ik heb even gekeken, maar over al is de status : ok.

Ik had ook al geen conflicten gezien in apparaatbeheer.

Ik snap echt niks van dit probleem. Ook zo vaag is dat wanneer ik herstart en kies voor de optie "windows normaal starten" dat hij het gewoon zonder problemen doet.

Lijkt toch op een aanloopconflict,of tussen het laden van de drivers of een IRQ conflict bij het opstarten.
Hoe oud is je voeding en welk wattage?

Pc is gloednieuw met een voeding van 350 watt.
Maar dat moet voldoende zijn lijkt me aangezien het een mini atx board is.

Het enige wat er verder in zit is een dvd speler/brander en de firewire kaart.

Dan is 350 watt toch wel genoeg ?

Zou genoeg moeten zijn,heb je de firewirekaart er al 's uitgehaald om te zien wat 't effect is?

Ja dan gaat het gewoon goed.

Maar ja, de kaart is OK, want in andere systemen van me doet hij het zonder ook maar 1 probleem.

De PC zelf is ok, want die doet het na herstart met de keuze "windows normaal starten" ook gewoon perfect.

En het is lastig testen of het resultaat heeft, aangezien hij het nu ook al weer een paar dagen zonder problemen doet.

Is misschien de XP cd erin doen en kiezen voor "R" repareren een optie ? of sloop ik daar meer mee dan me lief is ?

Als hij 't al 'n paar dagen zonder problemen doet zou ik 't zo laten en zeker geen repair doen dat kun je altijd nog als 't echt 'n probleem wordt.
Succes!

Ok, thanks ik wacht even af.
Als hij weer begint te klooien, dan ga ik de repair functie proberen.

Bedankt voor je hulp so far

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan