XP start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruby159

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
hoi,
vanmiddag moest ik mij pc uitzetten omdat we weggingen, maar tijdens het uitzetten bleef die door microsoft office frontpage vasthangen dus ik druk hem uit.
nu kwam we terug ik zet mij pc aan alles loopt goed totdat die bij het XP laadscherm komt(boot scherm is dat toch?) daar laad die niet door hij blijft oneindig dat balkje openneer schuiven. ik staart nog een keer opnieuw op. komt die met een melding of ik:
-windows normaal starten
-windows starten in de recente instellingen die werkte
-veilige modus
maar niks werkt bij veilige modus blijft die oneindig lang zon ding knipperen

dus ik heb XP professional cd erin gedaan drukte op R om te repareren
maar dat werkte ook niet dus

kan iemand mij helpen:D

gr ruby

p.s. mij pc specs:
-XP professional SP2
-MSI K9N Neo moedermord
-Nvidia 7600GS videokaart 265mb
-1024MB geheugen
-250GB harde schijf (waarvan 80 GB vrij)

dit is denk ik het belangrijkste

als je windows xp cd erin doet doe niet reparern doe hem eerst formateren niet snel maar op de langzama dan verwijdert die alles van je harde schijf probeer dat maar eens

maar dan ben ik alles kwijt dus alle muziek en bestanden?

dat weet ik maar je hebt geen andere keus dat was ook bij mij eerst toen ik ging formateren werkte alles weer prima

ik wou toch al opnieuw instaleren dus dat komt wel goed uit maar ik wou eerst backup maken maar dat kan nu niet:P maar bedankt ik ga het proberen

ojah nog een vraag is dat windows opnieuw instaleren? of niet?

ja druk je op opnieuw installeren dan krijg je iets dat je ook nog moet formateren

Het gaat mij toch even wat te snel hoor!!!!!
Mocht je nog niet begonnen zijn, wacht dan even, ik type hierna nog een reactie......

hij is nu aan het formateren dus ik hoop dat ie het doet:thumb:

Het gaat mij toch even wat te snel hoor!!!!!
Mocht je nog niet begonnen zijn, wacht dan even, ik type hierna nog een reactie......

het is wel goed zo ik wou het zowieso al opnieuw instaleren

trouwens er stond dat er geen windows was aangetroffen
terwijl ik altijd windows xp professional orgineel erop heb gehad

Gokhan, dat Ruby geen andere keus heeft bestrijd ik ten zeerste!!!
Een format is veelal de snelste en fors rigoreuze, maar nooit de meest elegante manier om een probleem op te lossen.

Er zijn nog andere wegen die naar Rome leiden, ZEKER als er belangrijke data (muziek/films/Word/Excel) op een schijf staan.

Heb je bij de opties in het zwarte scherm:
veilige modus en Windows opstarten met de laatste bekende en goed werkende etc. wel lang genoeg gewacht? (Zo ja, dan is die optie idd. passe)

De meest handige optie om je data te redden en wellicht ook nog de compleet harde schijf, is die bewuste schijf even als slave in een andere pc te hangen. Als het een beetje meezit (en waarom zou het dat niet) dan kun je vervolgens alle data redden en wie weet, ook nog wel Frontpage verwijderen en als je dan de schijf terugplaatst in je eigen systeem, zou het zomaar kunnen dat 'ie weer werkt.

Deze 2 opties heb je sowieso (lang wachten -en dan bedoel ik ook echt lang!!- in de F8 modus) en je harddisk als slave in een ander systeem hangen.

Gokhan1991, elkaar helpen bij de Helpmij is een ding, een advies geven met daarbij de opmerking dat er geen andere opties mogelijk zijn is ook prima, maar alleen als dat ook zo is en dat is (was) in dit geval NIET zo !

Laatst bewerkt:
jah ik ben aal het formateren en het lijkt me het beste ook omdat ik dat sowieso al wou doen

er stond wel belangrijke data op dus dat is wel jammer maar ook daar is weer aantekomen

Gokhan1991, elkaar helpen bij de Helpmij is een ding, een advies geven met daarbij de opmerking dat er geen andere opties mogelijk zijn is ook prima, maar alleen als dat ook zo is en dat is (was) in dit geval NIET zo !

sorry het is nu al te laat:( maar hij zij het er geen windows was gevonden op de pc

Laatst bewerkt door een moderator:
Ruby, je had toch niet toevallig per ongeluk een diskette of CD in de drive zitten?

ik wou al opnieuw instaleren omdat gta het niet meer deed
lees maar in mijn handtekening
|
|
|
\/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan