Xp Start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sammy1805

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Toen ik 2 weken geleden mijn pc opstarte toen werd na het laden van windows xp, bij het inlog scherm, het hele beeld zwart. Toen ik mijn pc herstarte in veilige modus en een systeem herstel deed en de pc 1 maand terug zette deed hij het weer. Maar na een kwartiertje werd het beeld weer zwart.
Toen heb ik mijn hele hardeschijf geformateerd en vervolgens opnieuw windows xp geinstaleerd. Maar hij blijft op het zwarte scherm uitkomen waar ik niks mee kan. Ik kan wel in veilige modus komen maar zodra ik de normale modus wil starten gaat het fout.
Wie heeft er nog een mogelijke oplossing?

Alvast bedankt

heb je de nieuwste drivers van je videokaart?

probeer anders eens een andere resolutie of kleurinstellingen.

Kan ik vanuit veilige modus dan een andere resolutie instellen voor normale modus? en is het mogelijk dat ik nieuwe drivers voor mijn video kaart nodig heb als ik al 3 jaar mijn windows xp gewoon draai met de drivers die ik nu heb?

Laatst bewerkt:
nee in veilige modus niet, maar je kunt dus helemaal niet 30 sec in "normaal" windows komen?

Nee want het scherm waar je normaal inlogd is al zwart dus ik kan er helemaal niet in komen... Dat is het probleem ik kan alleen vanuit veilige modus werken.
Wat me wel opviel net is dat hij ook al strepen in het beeld geeft voor dat hij windows gaat laden... dus dan zou er ook een fout in m`n bios kunnen zitten... ik weet ook niet hoe ik dat zou kunnen oplossen...
Is het mogelijk om je bios te vervangen... of te resetten?

Bij het opstarten zie je dan het beginscherm met daarop de gegevens van je pc (harde schijf) en loop die nadien vast of geen beeld?
Ik vermoed dat je internet hebt?
Welke provider heb je?
Ik heb dit ook al gehad, zet je modem uit en start dan je pc eens op.
Gaat die pc nu opstarten en nadien sluit je pc terug af en zet je je modem terug aan.
Nu moet die normaal gaan als het eventueel dit probleem is.

succes

jean

Geplaatst door Sammy1805
Wat me wel opviel net is dat hij ook al strepen in het beeld geeft voor dat hij windows gaat laden
Kijk even in de kast of de grafische kaart nog goed gekoeld wordt en indien er een ventilator op zit, deze nog goed draait.

Bedankt voor de tips... het was inderdaad mijn video kaart... De ventilator draaide niet meer dus mijn kaart werd niet meer gekoeld... heb er nu een nieuwe inzitten... nogmaals bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan