XP Start niet meer na installeren ubuntu (dual boot)

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Zoals in de titel vermeld staat heb ik zojuist ubuntu op mijn laptop geintalleerd

Maar nu start xp niet meer, hij staat wel in de keuze lijst, maar krijg een foutmelding:
"Invalid Device Requested"

Ik heb al zitten googlen, en kwam hetvolgende tegen:
Load your windows disc > recovery console > type fixmbr

Maar toen krijg ik onmiddellijk bij het opstarten de foutmeldig:
"error loading operation system" en kon dus niets meer...

Hulp?

Zoals in de titel vermeld staat heb ik zojuist ubuntu op mijn laptop geintalleerd

Maar nu start xp niet meer, hij staat wel in de keuze lijst, maar krijg een foutmelding:
"Invalid Device Requested"

Ik heb al zitten googlen, en kwam hetvolgende tegen:
Load your windows disc > recovery console > type fixmbr

Maar toen krijg ik onmiddellijk bij het opstarten de foutmeldig:
"error loading operation system" en kon dus niets meer...

Hulp?

Ik denk dat dit moeilijk te herstellen is, ik denk dat het beter is om XP gewoon weer opnieuw te instaleren of ubuntu even verwijderen en de boot files die op c staan verwijderen.

Als je dit doet is het wel verstandig om van alles even een backup te maken op een partitie die je kan aanmaken op een van de schijven (als je genoeg ruimte hiervoor hebt teminste) en dan de belangrijke bestanden opslaan die je graag wilt houden (of op een externe hard disk of memory stick, maar die heeft niet iedereen natuurlijk)

Vraag 1: Vertel ons eerst eens hoe je ubuntu hebt geïnstalleerd? Hopelijk toch wel een aparte partitie voor gemaakt?

Geef ons de partitie-indeling die nu van toepassing is.

Vraag 2: En is de inhoud van je XP partitie nog wel leesbaar onder Ubuntu?

Indien vraag 1 of vraag 2 negatief beantwoord wordt, dan vrees ik het ergste, en zal alles eraf moeten...

We horen het wel.

Tijs.

Als je een recovery aanmaakt dan ben je alle bestanden kwijt die er opstaan.

Voor ik zelf zou doen, zou ik eerst een backup aanmaken, en deze terug te zetten.

1) Ik heb ubuntu moeten installeren met de alternate cd, daar is het misgelopen, snapte niet veel van die partitieindeling... En ja hij staat op een andere partitie
Kan niet zo direct ergens de exacte partitie indeling vinden, maar:

Ik heb een partitie moeten aanmaken die:
- als Swap gebruikt werd
- als Home gebruikt
- nog een gezamelijke partitie

en heb er 2 op NTFS laten staan
- Windows Live, waar windows op staat
- Downloads, waar mijn bestanden op staan

Dus ik heb mijn windows nog (die ik pas volledig up to date had gebracht en tweaks heb gedaan :(, en mijn bestanden heb ik ook nog

2) Ja ik zie onder ubuntu de windows partitie, en daar staat de map "Windows" en "Program Files" nog allemaal op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan