XP start niet meer op na een format.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunshine88

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Mijn pc wilde niet meer opstarten, dus besloot ik het te formatteren. Helaas wil de xp cd niet meewerken. Als setup de bestanden moet kopiëren, geeft setup aan het bestand niet te kunnen vinden. Ik maak gebruik van een illegale xp cd. (voorheen deed de cd het trouwens wel!)

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen. En zeg me a.u.b niet de legale cd te gaan kopen, want heb het geld er niet voor. Ben maar een arm studentje:(

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Kopieer de hele cd eens naar de comp waar je nu achter zit. Als ie hetzelfde bestand niet kan vinden ligt 't aan de cd. Zul je bij kennisen ff een ander moeten regelen.
Is dit niet het geval, heb je een ander probleem.
Oh ja. om welk bestand gaat 't eigenlijk.

Ach jeej:( de pc waar ik nu achter zit is nogal oud:( tis n laptop heb geen brander om cd te kopieren al had ik een brander dan nog zou ik niet weten hoe ik kopieren moet:(

Het gaat steeds om verschillende bestanden en ik ken ze nie uit men hoofd tis ook zo ingewikkeld weet niets van computers af:(

Ik ben echt radeloos heb mijn pc zo hard nodig voor school:(

Met kopieren bedoel ik nu niet branden, maar in verkenner de inhoud van je cd rom aanklikken en kopieren naar je harde schijf.

Nu snap ik het niet meer.....geen verstand van computers maar wel formatteren.
Tot hoever kun je nog opstarten.
weet je hoe je in dos moet kopieeren....zoals aanbevolen is.

Met kopieren bedoel ik nu niet branden, maar in verkenner de inhoud van je cd rom aanklikken en kopieren naar je harde schijf.

Hoe wil je dit doen....de pc is geformatteerd en wil geen bestanden kopieeren.

Nu snap ik het niet meer.....geen verstand van computers maar wel formatteren.
Tot hoever kun je nog opstarten.
weet je hoe je in dos moet kopieeren....zoals aanbevolen is.

hahah:D formatteren is me een keer voorgedaan vandaar da ik weet hoe dat moet. In ieder geval ja ik weet hoe het moet, alleen twijfel ik wel als ik moet kiezen voor n bepaalde partitie...Er is een partitie van 7mb daar kan xp nie op das duidelijk..dan is er n andere partitie die hb ik geformatteerd..en dan moet ik weer een keuze maken welk soort partitie dus als fat bestand of ntfs ofso nou ik kies steeds een ander dan wordt die vervolgens weer geformatteerd..nadat moet setup de bestanden koipiere juist? daar beginnen de problemen de pc geeft aan de bestanden niet te kunnen lezen..dan kies ik soms voor enter en leest i het alsnog, en soms kies ik ook voor overslaan als enter niet lukt..soms kom ik wel door deze procedure heen maar dan krijg i ktog problemen als de installatie daadwerkelijk begint:( namelijk er kan niets worden geinstalleerd..

Sorry voor de spelfouten en layout hehe:o

Misschien een stomme vraag maar heb je al geprobeerd de cd schoontemaken? zodat er geen vette vinger afdrukken opstaan... Dat doet soms wonderen ;-)

spelvouten is niet erg.
wel 1 lange zin die moeilijk te lezen is.

Maar maak je cd eens schoon....even in een lauw sopje met wat afwas middel.
Goed drogen en dan opnieuw proberen.
Cd in de laptop
laptop uit
even wachten
laptop aan.
druk op een toets
dan partitie verwijderen
dan formatteren op nieuwe partitie....
doe maar fat
dan zelf laten installeren.

niet kiezen voor snel formatteren......

Kun je nu nog in de computer komen trouwens ??

spelvouten is niet erg.
wel 1 lange zin die moeilijk te lezen is.

Maar maak je cd eens schoon....even in een lauw sopje met wat afwas middel.
Goed drogen en dan opnieuw proberen.
Cd in de laptop
laptop uit
even wachten
laptop aan.
druk op een toets
dan partitie verwijderen
dan formatteren op nieuwe partitie....
doe maar fat
dan zelf laten installeren.

niet kiezen voor snel formatteren......

Kun je nu nog in de computer komen trouwens ??

neee maar heee een wonderr hij is aant kopierenn ik hb de c weer schoongemaakt en tis bijna voltooiddd owwwwwwwww schoonmaken doet wonderen:S:S! yesssssssssss

neee maar heee een wonderr hij is aant kopierenn ik hb de c weer schoongemaakt en tis bijna voltooiddd owwwwwwwww schoonmaken doet wonderen:S:S! yesssssssssss

harstikke bedankt allemaal, de installatie is van start gegaan!

Ciao

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan