XP start niet meer op/repair CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

oslo dutch

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Mijn engelstalige XP start niet meer op. Ik heb nu de instalation CD in de PC gestopt en F12 bij het starten ingedrukt. en vervolgens om repair gevraagt

Maar nu vraagt het system om een instalatie nummer? (1 keer geinstalleerd) en om het password van de administrator die ik niet meer weet.

Wat moet ik verder doen? Ik kan natuurlijk XP opnieuw installeren maar dan ben ik mijn complete mail en docs kwijt....

Reint

En waarom start hij niet meer op? krijg je een foutmelding?

Ook met F5 of F8 opgestart en voor de laatste configuratie die werkte gekozen?

Misschien toch door gaan tot installeren en daar voor een herstelinstallatie kiezen, indie je die optie krijgt.

Welke melding krijg je dan in die herstel/repairconsole? normaal keis je voor 1 en dan enter, vaak staat er geen password op.

Ik heb eerst voor 1 gekozen
vervolgens moet ik een wachtwoord geven maar als ik het negeer en enter toets krijg ik
C:/windows

Wat moet ik hierna doen?

Reint

Ik zou het niet weten wat je daar wilt doen, wel de rest van mijn reply gelezen?:confused:

repair doe ik ook heel vaak.

je moet gewoon op cd booten en dan klik je niet bij het begin op repair maar doe je windows installeren.

later ondekt die dan je vorige versie van windows en dan kun je nog een keer repair doen dan kopieert die alle files opnieuw maar je mails en docs hou je dan gewoon alleen moet je waarschijnlijk de drivers opnieuw installeren.

repair doe ik ook heel vaak.

je moet gewoon op cd booten en dan klik je niet bij het begin op repair maar doe je windows installeren.

later ondekt die dan je vorige versie van windows en dan kun je nog een keer repair doen dan kopieert die alle files opnieuw maar je mails en docs hou je dan gewoon alleen moet je waarschijnlijk de drivers opnieuw installeren.

Dank je, ik zal het thuis gaan proberen. Ik was alleen bang dat als ik windows installeren zal kiezen, alles op nieuw geinstalleerd zal worden en dat ik vervolgens al mijn documenten etc kwijt ben.

Reint

Hoi !

Je mag voor mij best een repair install doen, hoor.

Daarbij raak je dus niets kwijt, alleen alle update's moeten opnieuw geinstalleerd worden.

Maat waarom probeer je niet eerst: fixboot, gevold door enter,

en daarna: fixmbr, opnieuw enter ?

Daarna exit en je PC zou weer moeten opstarten.

Dit alles dus achter de prompt in je tweede post !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Je mag voor mij best een repair install doen, hoor.

Daarbij raak je dus niets kwijt, alleen alle update's moeten opnieuw geinstalleerd worden.

Maat waarom probeer je niet eerst: fixboot, gevold door enter,

en daarna: fixmbr, opnieuw enter ?

Daarna exit en je PC zou weer moeten opstarten.

Dit alles dus achter de prompt in je tweede post !

Greetz,

Harry.

Ik heb fixboot geprobeerd en vervolgens fixmbr. maar kreeg toen een waarschuwing in DOD dat ik het maar eter niet kon doen.

Vervolgens maar gewoon de installatie gedaan, maar....die blijft aldoor hangen en begint vervolgens van voren af aan........etc etc

Dus weet nu even neit wat ik verder moet doen want het blijft maar proberen te installeren en kan het niet doorbreken..

Reint

Hoi !

Dat je die waarschuwing krijgt is gewoon standaard-procedure, dus gewoon negeren.

Immers, je komt zo ook niet verder....

Dus nogmaals: gebruik de recovery-console: http://support.microsoft.com/kb/307654 (de recovery-console gebruiken).

Dan actereenvolgens de volgende commando's achter de prompt:

chkdsk /r

fixboot

fixmbr

allen gevold door enter.

Vooral de eerste kan even duren.

De repair-install lukt waarschijnlijk niet door beschadigingen, die je met deze commando's kunt herstellen.

Greetz,

Harry.

dank je Harry, ik ga het thuis weer proberen:thumb:

Nee! Ik heb recovery console met fixboot fixmbr etc gedaan, maar verder wil XP niet met op de C drive geinstalleerd worden.

Voor een volledige install krijg ik een waarschuwing dat alle files etc worden gewist......en dan ben ik alles kwijt wat er op de hard drive staat

Dus weet even niet hoe ik verder moet...

1. Start de computer op.
2. Plaats de cd met Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station van uw computer.
3. Klik op de pagina Welkom bij Microsoft Windows XP op Windows XP installeren .
4. Klik op de pagina Welkom bij Windows Setup op Upgrade (aanbevolen) in het vak Type installatie (als deze optie nog niet is ingeschakeld) en klik op Volgende.
5. Klik op de pagina Gebruiksrechtovereenkomst op Ik ga akkoord met deze overeenkomst en klik op Volgende.
6. Op de pagina Uw productcode typt u de uit 25 tekens bestaande productcode in de vakjes Productcode en klikt u op Volgende.
7. Selecteer de gewenste optie op de pagina Bijgewerkte installatiebestanden downloaden en klik op Volgende.
8. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm

Bron:

http://support.microsoft.com/kb/315341/nl

Laatst bewerkt:
Het wil allemaal maar niet lukken dus ik denk dat ik de C drive moet formateren en helemaal opnieuw moet beginnen

Nou is het me wel gelukt om XP om mijn D drive te installeren, alleen heb ik nu geen geluid en geen contact met het internet.
Maar ik wil mijn PST en Outlook Express bestanden overzetten naar de D drive, maar C:/documents and setting/mijn naam-etc etc kan ik niet openen (no entry)

is er een manier om die C:/ Drive mail bestanden via de D drive installatie te openen. Mijn mail bestanden hier naar toe te zetten. Zodat ik mijn C drive kan formateren en schoon kan beginnen.

Ik heb chkdsk voor mijn C drive gedaan en kreeg geen rare meldingen dus ga er vanuit dat het allemaal nog goed is.

Reint

Hoi !

Geen geluid/geen internet: een kwestie van de juiste drivers installeren.

Kijk op de site van de fabrikant van je mobo/PC, of gebruik de bijgeleverde CD.

De map C:/Documents en Settings/ moet je je eerst toe-eigenen: http://support.microsoft.com/kb/308421

Daarna mag importeren/exporteren geen problemen opleveren.

Programma's etc. zul je opnieuw moeten installeren, die kun je niet overzetten.

Evenals alle update's !(Voordat je dat gaat doen, EERST een virusscanner installeren, anders kun je weer opnieuw beginnen)

Greetz,

Harry.

Hoi !

Geen geluid/geen internet: een kwestie van de juiste drivers installeren.

Kijk op de site van de fabrikant van je mobo/PC, of gebruik de bijgeleverde CD.

De map C:/Documents en Settings/ moet je je eerst toe-eigenen: http://support.microsoft.com/kb/308421

Daarna mag importeren/exporteren geen problemen opleveren.

Programma's etc. zul je opnieuw moeten installeren, die kun je niet overzetten.

Evenals alle update's !(Voordat je dat gaat doen, EERST een virusscanner installeren, anders kun je weer opnieuw beginnen)

Greetz,

Harry.

OK alle outlook and outlook express files gevonden en toegeeigend (wist niet dat dat moest) en XP opnieuw op mijn C drive geinstalleerd dmv van de Dell CD. Het blijkt dus dat ik inderdaad alles kwijt ben wat er op de harddrive stond maar gelukking had ik overal back ups van gemaakt.

Tevens de drivers van een andere CD geinstalleerd. Maar de ethernet and video drivers kan ik niet installeren van de CD. En kan dus het internet niet op om deze te downloaden :-(
Ik krijg foutmelding 729. Dus weet even wer niet hoe ik verder moet.

Step by step.........

Hoi !

Benodigde drivers van de Dell-site op een andere PC downloaden, op een USB-stick zetten of op CD branden, en dan op je eigen PC installeren.

Op de Dell-site even je servicenr. intypen, zodat je zeker de goede drivers vindt.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Benodigde drivers van de Dell-site op een andere PC downloaden, op een USB-stick zetten of op CD branden, en dan op je eigen PC installeren.

Op de Dell-site even je servicenr. intypen, zodat je zeker de goede drivers vindt.

Greetz,

Harry.

Nou inmiddels gelukt om verbinding met het internet te krijgen. alle drivers geinstalleerd, Norton etc geinstalleerd, firefox etc etc.

Maar mijn videofilmpjes hebben rare kleuren en ik kan die drivers maar niet vinden....

Reint

Hoi !

Geef maar even type en servicenr. als je dat hebt.

Kunnen we even kijken voor een goede driver voor je graka.

Verder geen gele uitroeptekens meer in apparaatbeheer ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan