XP start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mimi

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2002
Berichten
90
Mijn notebook start ineens niet meer op. Hij blijft hangen in het windows opstartscherm met enkele gekleurde strepen.
In veilige mode blijft het scherm zwart.
Geprobeerd met repair van de CD, maar zodra er op de R van repair wordt gedrukt, verdwijnen de woorden en het scherm blijft blauw.
Opstartschijf is NTFS dus via diskette scannen op fouten lukt ook niet.
Er is de laatste tijd niets op de pc geinstalleerd, dus hopelijk geen kapotte hardware.
Misschien heeft iemand een idee.

Bedankt, Mimi
 
De laptop opstarten met een opstart floppy, typ bij de A promt fdisk /mbr
Let op de spatie.


groetjes speedtouch
 
Helaas dat werkt niet, vergat te zeggen dat ik dat al geprobeerd had.
 
Probeer het dan met de opstart floppy's voor Xp

Download de juiste je hebt ze voor home en pro


groetjes speedtouch
 
Helaas lukt ook niet. Krijg bij de 3e diskette de melding "kan bestand setupreg.hiv niet in geheugen laden foutcode 32768, setup wordt afgesloten"
 
Als ik alles zo lees vermoed ik dat je ram geheugen defect is, of los zit ( controleer het even door hem goed aan te drukken )


groetjes speedtouch
 
Zat zelf ook al in die richting te denken. Heb niks dan problemen met dit notebook. In 1 jaar tijd, moederboard kapot, pixels in het scherm, in het buitenland voor lange tijd was de harde schijf losgeraakt en nu weer dit probleem, word er gek van.
Zal eens kijken hoe ik hem open krijg, maar dat wordt morgen. Bedankt voor je hulp.
Mimi
 
Het geheugen is een klein printje, het is afhankelijk van het merk maar bij de een zit hij in de onderkant onder een klein klepje, en anders zit hij onder het toetsenbord langs de bovenkant.


groetjes speedtouch
 
Kan niks vinden. Volgens mij zit alles onderin, maar helaas enkele schroeven blijken dolgedraaid te zijn. Zal morgen maar weer bellen. Dit ding moet over 3 weken voor een half jaar mee naar het buitenland, ik hou mijn hart vast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan