xp start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob538

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
50
ik kan mij computer aanzetten en dan krijg ik de keuze om de computer op te starten in veilige modus of met netwerk mogelijkheden, met de laatste juiste instellingen die werkten, of gewoon windows xp normaal opstarten, geen van deze opties werkt!
zodra ik een van deze opties gebruik zie ik gewoon, dat laadt schermpje van windows xp met die laadt balk, maar naar dat krijg ik een zwart beeld met geen opties! gewoon echt een zwart scherm, of hij start weer helemaal opnieuw op, ik blijf gewoon hangen in de opstart procedure, wat kan ik nu nog doen !!

alvast bedankt
 
nee tanja, wat goed dat je zo goed alles in de gaten houdt maar, die andere vraag gaat over mijn laptop, en deze gaat weer over me andere computer
 
Ik hoop dat iemand een oplossing weet want ik heb hetzelfde gehad en kon niets anders doen dan een image terug te zetten met Norton Ghost vanuit Dos.

Ik ben ook benieuwd of het anders had gekund.

Succes.:)
 
daar snap ik dus allemaal niets van, er moet toch wel een andere optie zijn?
 
Geplaatst door Tanja1968
I een image terug te zetten met Norton Ghost vanuit Dos.
Succes.:)

@tanja

De nieuwe ghost 9.0 van Norton is windows gebaseerd.
Gewoon vanuit windows een image maken of terugzetten.

Is echt een aanrader, werkt ook veel sneller als die oude dos-versie.

grt

Martin
 
Is het geen optie om de pc vanuit de cdrom te laten opstarten en dan kiezen voor de optie windows repareren?

Ik neem aan dat je XP hebt?
 
Geplaatst door martin van de mortel


@tanja

De nieuwe ghost 9.0 van Norton is windows gebaseerd.
Gewoon vanuit windows een image maken of terugzetten.

Is echt een aanrader, werkt ook veel sneller als die oude dos-versie.

grt

Martin

Klopt, versie 8 was geloof ik ook al zo. Maar ik vond dit juist ideaal voor als windows (zoals nu ook bij topicstarter) niet meer opstart.

Als hij dan niets meer doet, dan zou je windows moeten installeren (kaal uiteraard) en dan vanuit de andere partitie ghost weer moeten terugzetten.

Vanuit Dos is het inclusief terugzetten een kwartier werk. Je kunt ook een image maken met de oude versie onder windows hoor, alleen terugzetten is beter onder Dos.

Zelf vind ik dus de oude manier makkelijker.:)
 
ik heb geen windows xp cd rom meer kan ik die downloaden ? via me laptop
 
Geplaatst door rob538
ik heb geen windows xp cd rom meer kan ik die downloaden ? via me laptop

Dat zou best kunnen maar daar moet je zelf maar achter komen. Als je een geldige cd key hebt kun je naar Microsoft bellen om te vragen of je een andere cd mag
 
wat deed de pc eiglijk vlak dervoor, heb je iets belangrijks verwijderd?(ik denk aan dingen in de windows map) of juist iets geinstalleerd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan