XP start niet meer op!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Berichten
166
Hallo. Zojuist heb ik van een of andere **** via msn een plaatje gekregen. Hij kon me alleen niet vertellen wat het was. Leuke vriend, want het bleek een of ander virus dat zich automatisch verspreid. Nooit heb ik zoiets gehad en dan zal je zien dat het je toch overkomt.

het probleem is dat de laptop het gewoon nog deed net, maar toen deze vastliep en ik deze uitgedrukt heb start de computer niet geheel meer op. Wanneer hij bijna in Windows XP is zegt hij dat explorer.EXE niet gestart kon worden en kan je dus niets anders dan naar je background kijken en op ctrl alt del drukken ... alwaar niets bijzonders staat.

Ik heb geprobeerd mijn boot te veranderen in dvd-cd drive, de windows xp cd er in gedaan en een reboot maar hij pakt de cd niet. Vreemd verhaal en zeer naar wat mij betreft.

Misschien dat iemand een oplossing heeft?

met vriendelijke groet,

mike de wildt
laptop : acer aspire 1622 LM
dvd drive pioneer KR-13A
 
Hallo
Mischien dat dit werkt Ctrl - Alt - Del indrukken en dan in Taakbeheer naar Bestand gan en dan Nieuwe Taak (Uitvoeren...) en dan intypen Explorer.exe
 
Ik heb geprobeerd mijn boot te veranderen in dvd-cd drive, de windows xp cd er in gedaan en een reboot maar hij pakt de cd niet. Vreemd verhaal en zeer naar wat mij betreft.
Heb je het bios wel afgesloten met Save & Exit?

Greetz
 
Hallo
Mischien dat dit werkt Ctrl - Alt - Del indrukken en dan in Taakbeheer naar Bestand gan en dan Nieuwe Taak (Uitvoeren...) en dan intypen Explorer.exe
Maar dan wel eerst de huidige explorer.exe aanklikken en taak beeindigen.

Kun je nog in veilige modus starten?
 
Maar dan wel eerst de huidige explorer.exe aanklikken en taak beeindigen.

Kun je nog in veilige modus starten?

bedankt voor al het antwoord. Ten eerst ik kan gewoon in veilige modus starten. Ben nu druk allemaal belanrgijk spul op mijn externe HD te zetten. Was bang dat misschien alles gewist was.

Wanderer : Bios afgesloten en gesaved!

Paul-RT : explorer.exe staat niet in de lijst omdat hij nog voor het opstarten van XP (dus net na het welkom scherm) de melding geeft. Dan sluit je dus explorer.exe af en kan je nog even de foutmelding naar windows mailen en dan... niets

dus hij staat niet in taakbeheer.

Ik heb de programma's die zijn geinstalleerd door het virus verwijderd. Is het misschien handig om een virusscan door de veilige modus te gooien?
 
waarom is het belangrijk dat ik in mijn veilige modus kan inloggen? iemand die me daar mee kan helpen (als ik het probleem zo kan verhelpen?!)
 
Ik heb de virus scanner geprobeerd te installeren, maar je kan in de veilige modus niets installeren dus dat gaat niet werken.
 
waarom is het belangrijk dat ik in mijn veilige modus kan inloggen? iemand die me daar mee kan helpen (als ik het probleem zo kan verhelpen?!)
er worden dan geen spullen opgestart (services, programma's enzo)

tip: ga in veilig modus naar start>uitvoeren type daar msconfig. ga naar het tabblad programma's en vink daar de programma's die je niet kent weg. ga dan naar services en vink onderaan het venster "alle microsoft-services verbergen" aan. nu moeten er nog een paar overblijfen. vink niet weg: je virusscanner, Machine Debug Manager (MDM.exe van windows) installdriver table manager. nu moet je op ok drukken en dan opnieuw opstarten (staat als het goed is in het venstertje als je op ok hebt gedrukt)

diamondo
 
Laatst bewerkt:
de services tab heb ik gevonden, maar geen tab met programma's ... heet dat wellicht anders in xp pro?

ovverigens staat die MDM.exe niet in de lijst wanneer ik de windows programma's wegvink. Is dat een probleem?
 
nou ik heb enkele vreemden er uit gehaald en ook twee die ik niet nodig vind bij t opstarten (nintendo wifi en adobe acrobat reader), maar de pc start nog niet op ofzo.:(
 
nou ik heb enkele vreemden er uit gehaald en ook twee die ik niet nodig vind bij t opstarten (nintendo wifi en adobe acrobat reader), maar de pc start nog niet op ofzo.:(

dan weet ik het ook niet meer... maar vink eens alles uit! dan kmoet ie gewoon goed opstarten maar dan niet met proggies
 
maar in hoeverre heeft dat dan te maken met het bestand explorer.exe? Tevens zag ik bij google als je explorer.exe intikt dat er iets is van explorer recovery. Leuk natuurlijk, maar ik kan niet in mijn windows komen omdat te downloaden (in veilige modus kan dat niet)... misschien dat iemand hier iets van weet en dat het me wellicht kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
het is helemaal weer voor elkaar. Had ad aware gedownload en geinstalleerd in veilige modus (dat ging wel) en kon alle 303 critical files verwijderen. En toen de gewone windows opgestart en daar norton overheen gehaald en nu doet hij het weer prima.
 
Ik heb de virus scanner geprobeerd te installeren, maar je kan in de veilige modus niets installeren dus dat gaat niet werken.
Hee,wat grappig dat je ad aware er wel op kunt zetten in de veilige modus :confused:

Linke soep tegenwoordig,met ook al virussen in afbeeldingen :mad: Vandaar dat het mij toch wel een nuttige post leek ;)
Hoe dan ook,fijn dat alles weer werkt :thumb:

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan