Xp start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr m0

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
ik had eerst het bekende hal.dll opstart probleem. dus heb ik van mijn windows xp cd hal.dl_ gekopieert naar hal.dll in system32. toen kreeg ik c_1256.nls missing die ook gepakt en gekopieert, kreeg ik l_intl.nls missing die ook gepakt en gekopieert. maar nu start mijn pc niet meer op. als hij bij het punt het het besturingssysteem te laden start de pc opnieuw op. en dit gaat maar door en door.

weet iemand mischien de oplossing om mijn pc gwn weer de oude te krijgen?

bijvoorbaat dank

grtz Mr m0

Laatst bewerkt:
jammer genoeg heb ik geen herstel optie ik zie dus ook niet mijn windows xp installatie :(.
nog andere suggesties?

Wat bedoel je preices?? Heb je de cd van Windows niet??
Want wanneer je die wel hebt, kun je toch echt gewoon een herstel-installatie doen!

ik heb de windows xp installatie cd wel jah. maar ik heb geen herstel optie. in het begin zie je dus druk enter om te installeren daarna f8. daarna zie ik mijn 2 partities van mijn harde schijf. als ik r indruk gebeurt er niks:(. dus ik heb die herstel optie niet.

Wanneer je je twee partities ziet, wel eerst even de partitie kiezen waarop XP staat, dan zie je de hersteloptie wel!

ook dit heb ik net gedaan ik selecteer mijn windows partitie. en krijg:

U wilt windows xp installeren op een partitie waarop al een anders besturingssysteem is geinstalleerd.

nu ik heb dus de optie c op door te gaan
en esc op te stoppe

geen R:(

Kun je misschien nog wel opstarten in veilige modus of ook niet meer?

neeh ook niet meer. voordat het laden begint van een besturingssysteem start mijn pc gelijk op. en dat blijf doorgaat totdat ik hem zelf uitschakel:(

Hier houdt mijn wijsheid even op, zal kijken of er meer hulp aanweizg is

jah het is me nugelukt ik heb die 3 bestanden eerst ge-expand naar c:\ en daar vandaan gekopieerd naar system32. er is nu een teken van leven want xp start weer op. maar na het opstarten loopt xp gewoon spontaan vast. probeer zo snel mogelijk naar systeemherstel te gaan maar net niet op tijd en xp loopt vast. en ik heb het ook geprobeerde in veilge modus zelfde verhaal.

iemand suggesties??

Heb je de harddisk al getest?
Ik zou even een test programma bij de fabrikant van je harddisk downloaden en de disk even testen of je toevallig misschien geen slechte clusters hebt.
Hierdoor kan namelijk het probleem ontstaan dat je besturingssystem problemen gaat geven.
Kun je nog in veilige modus opstarten en van daar uit mischien systeemherstel uitvoeren.

Laatst bewerkt:
ik heb een maxtor dus ben nu hard op zoek naar dit tooltje

neeh, ook in veilige modus bevriest xp als t ware

Maxtor,...

Ja heb er in de afgelopen jaren 2 van versleten, ze hielden er gewoon mee op. dood als 't ware. Best kans dat ie van jouw 't ook binnenkort helemaal begeeft.

grts

ik heb het tooltje gevonden en hij is nu bezig met de long test. dus afwachten maar...

maar repareert dit tooltje ook als er wat beschadigd is ofso?

Als die het kan repareren zal die en poging doen zo niet dan zet die de clusters appart zodat ze niet meer gebruikt worden maar dan is het wel aan te raden een nieuwe harddisk te plaatsen.
Vind die helemaal niets dan raad ik je een nieuwe installatie van winxp aan het kan namelijk zijn dat er diverse systeem bestanden beschadigd zijn.
Als je nog bestaanden van de schijf moet hebben dan kun je hem eventueel even in een andere pc hangen en deze voor nood op een andere disk opslaan.

nou de test is voltooit en er staat passed:thumb:

dus ligt niet aan mijn harde schijf

maarjah hoe nu verder:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan