XP start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rykers

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Berichten
7
Sinds gisteren heb ik het volgende probleem.
Als ik mijn computer aanzet start XP op tot aan het inlogscherm.
Ik kan dan niet verder want mijn toetsenbord en muis werken niet meer.
Opstarten in veilige modus werkt niet want ik kan niet op F8 drukken tijdens booten.
Opstarten vanaf de installatie cd van windows kan niet want ik kan niet op een toets drukken als de computer vraagt of ik wil opstarten vanaf cd-rom (druk op een toets als u vanaf cd wilt opstarten)

wie heeft raad?
 
Al een ander toetsenbord geprobeerd? Probeer ook eens te switchen van aansluiting met je toetsenbord (USB ipv PS2 of andersom)
 
Zou aan je moederbord kunnen liggen, is het een oud beestje?
 
Nee de computer is een half jaar oud.
Moederbord is een Gigabyte P35 DS3P.
systeemkast is een Coolermaster CM690
 
Heb je wel je dvdspeler als 1e opstartmedium gezet in je bios? Anders kun je ook niet opstarten vanaf cd! Probeer dan in het herstelconsole d.m.v chkdsk /r fouten te achterhalen!

Sorry niet goed gelezen, had geziendat je geschreven had, dat ie dat wel deed maar niet lukte.
Probeer het anders met een rescue cd zoals ultimate bootcd.
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe kan ik opstarten vanaf cd als ik de vraag:"druk op een toets als u vanaf cd wilt opstarten." niet kan uitvoeren?
De computer loopt dan door en start weer op naar het inlogscherm van windows.
 
ander toetsenbord

het ligt wel degelijk aan de ingangen van je moederbord.

kijk of je met een USB toetsenbord verder kan of een draadloos.

als je maar enig teken van leven krijgt ^^

zoniet, zal je je moederbord moeten terug brengen.

dit is louter een hardware probleem en heeft niets met software te maken.

,Greetz

Xtremegamer
 
Ik zit nog te denken aan mogelijke oorzaken en oplossingen; zou een virus dit kunnen veroorzaken?

Ik heb wel een volledige Kaspersky bescherming trouwens.
 
Vanmorgen maar eens de schijf uit de computer gehaald en op een andere pc door de virusscanner gehaald en wat blijkt?
win32/Bagle.Q virus wordt gevonden.
Navraag bij de betreffende persoon blijkt dat hij wel een executable had uitgevoerd vanaf een niet nader te noemen weblocatie ....
Opschonen is working as we speak.

Zo zie je maar weer. Je kan de allerbeste antivirus en anti spyware programmatuur hebben draaien, maar als je zo dom bent om een executable uit te voeren is er niets tegen opgewassen.

Deze zal ik afsluiten.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
 
geen relevantie

dit virus is een spreader geen hardware manipulator , hij infecteerd de bios niet dus dit kan niet de oorzaak zijn als ook "If the worm is run on December 31st, 2005 or later, it removes itself from memory and from the registry. The worm files will be left behind, but it will no longer run automatically."

dus deze is al buiten werking. misschien een variant maar dan heeft deze nog geen relevantie met jouw probleem.
 
Vandaag de computer opnieuw geinstalleerd aangezien ik het virus er niet uit kreeg.
Of de problemen te maken hebben gehad met het virus weet ik niet.

Nu werkt alles weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan