XP start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quarry

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
Hoi,

Ik heb een wat oudere pc staan (AMD Athlon 3400+, Maxtor 250 gb, 2 gb ram, ATI 9800 pro met Asus mobo).
Deze start alleen niet meer op. Na het scherm van Asus komt er nog heel even iets in witte letters, wat ik niet kan lezen, en daarna komt het Nederlandstalige scherm van windows waarin een keuze wordt gemaakt voor 3 soorten van veilige modus, windows normaal starten en windows met oude instellingen o.i.d. starten. Ook loopt er een tellertje van 30 naar 0, waarna hij automatisch windows normaal opstart.

Bij elke keuze die ik maak start de computer zichzelf opnieuw op met als gevolg opnieuw dit bekende scherm.

Ik snap niet wat er kapot zou zijn, bij een ram probleem piept het moederbord wel, windows wordt herkend en mijn harde schijf draait ook gewoon, verder kan ik m'n bios, maar hierin zit het hem ook niet denk ik, ik kan de 2 dvd spelers losmaken en dan gebeurt er exact hetzelfde.

Wie kan mij helpen?

Groet,
Quarry

Quary,
Bij het keuzescherm Normaal, Veilige modus e.d. staat ook een keuze
Laatste goed werkende ...
Selecteer deze eens.

Bedankt voor je snelle reactie, deze optie bedoelde ik met oude instellingen o.i.d.
Heb het nogmaals geprobeerd, maar hetzelfde effect..

Aangezien hij niet volledig opstart zul je met externe mddelen in de aanval
1. BootCD met virussscanner en/of
2. Windows installatieCD en daarmee de Repair Console
3. Opnieuw installeren.
Hierbij is de vraag of er nog data op de C-schijf staan die niet verloren mogen gaan.
Welke mogelijkheden zie je zitten ?

Er staan genoeg dingen op de c schijf, maar ik heb nog een andere pc, en nog een externe hd, dus die hd ff kopieren moet geen punt zijn.

En dan maar opnieuw installeren inderdaad!

Maar hoe wil je die schijf kopieren als Windows niet opstart ?
Mij lijkt de enige mogelijkheid dat je die schijf (als slave) in een andere PC hangt. Alles kopieren is zinloos. Alleen je data.

Ja dat bedoelde ik ook, ik hang hem er gewoon in m'n nieuwere pc bij, ff kopieren wat ik nodig heb aan bestanden etc. En dan terugzetten en opnieuw installeren!

Heb je ook de drivers van netwerk, video, geleuid en ... ergens staan ?
Zul je nodig hebben.

Moet goedkomen, heb een goed werkende pc om evt dingen te downloaden, en ik heb ook nog de originele driver cd's...

Ik had niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan.

Ik sloot de sata en voedingskabels aan, zette mijn nieuwe pc aan met oude hd, hij werd meteen herkend en ik sloeg de schijfcontrole over. Vervolgens bij deze computer gezien dat de partitie waar windows op staat beschadigd was.

PC opnieuw opgestart, schijfcontrole niet overgeslagen, fouten hersteld en de partitie was weer zichtbaar. Toen de hd teruggezet in de oorspronkelijke pc, en deze startte zonder problemen op. :)

Heb al wel een back up van m'n bestanden gemaakt.

Uitstekend.
Als hiermee je vraag opgelost is mag je dat kenbaar maken door "opgelost"te kiezen (rechts-onder)
Succes, Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan