XP start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

wpepels

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Berichten
6
Beste Lezers,

Na het vastlopen van mijn PC start deze niet meer op. Als ik hem wil opstarten dan verschijnen wel de pc gegevens, hardware e.d. (bios?) en dan krijg ik vervolgens een zwart scherm waarin links boven een klein streepje knippert en daar hoort het bij op.Heb er niet meteen aan gedacht om F8 te gebruiken, ik lees deze optie nu weer, op de PC van mijn vriendin.Wat kan het euvel zijn of wat kan ik doen, zal straks thuis eerst met F8 proberen, moet ik de cd rom van Windows opnieuw gebruiken of kan er niets beschadigd zijn, de HD bijvoorbeeld.Alvast bedankt voor de reactie, groet, Wil.
 
WELKOM OP HELPMIJ...

F8 zou je kunnen proberen en dan kiezen voor laatst werkende.....

Je zou de volgende procedure ook eens kunnen proberen

Opstarten van de XP-(SP2/3) CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit
 
Opgelost

WELKOM OP HELPMIJ...

F8 zou je kunnen proberen en dan kiezen voor laatst werkende.....

Je zou de volgende procedure ook eens kunnen proberen

Opstarten van de XP-(SP2/3) CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Hallo,

Bedankt voor de reactie op mijn probleem met mijn PC.
De optie F8 hielp niet, niet alle opties deden het of de pc starte niet door, alles werkte pas na zeer lang wachten.
Ook met de optie chkdsk/r kwam ik niet verder.
Ben niet zo heel handig maar weet er toch wel een beetje vanaf na lang denken.
De cd rom starte niet op, dus heb ik bij het opstarten de optie veranderd zodat hij vanaf de cd rom moest opstarten i.p.v. de hard disk, daarna werkte het wel weer, en de pc start nu weer normaal op zoals het hoort.
Achteraf eigenlijk simpel, maar je moet er maar weer opkomen, ik ben er te weinig mee bezig.

Groet, Wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan